ترسناک‌ترین جمله‌ای که درباره اینترنت می‌توان گفت



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,آندرس سپولودا

برای همه آن‌هایی که به دموکراسی و داشتن یک گفتمان سیاسی سالم و سلامت اهمیت می‌دهند، داستانی که از سوی نشریه «بلومبرگ» طی هفته گذشته منتشر شد، بدون شک داستانی نگران‌کننده است؛ داستانی با نام «چگونه یک انتخابات را هک کنیم» که طی آن یکی از ترسناک‌ترین واقعیات درباره اینترنت بیان‌ شده است.

به گزارش تابناک، در این داستان یک هکر کلمبیایی با نام «آندرس سپولودا» - Andrés Sepúlveda – آشکار و واضح در مورد هشت سالی که با ابزارهای غیرقانونی و مهارت‌های رایانه‌ای سیاه خود به کاندیداهای نخست‌وزیری و ریاست جمهوری از احزاب محافظه‌کار در آمریکایی لاتین و برای پیروزی در انتخابات مختلف کمک کرده است، سخن می‌گوید. برخی از آن‌ها پیروز انتخابات بوده‌اند و تعدادی نیز موفق نشدند؛ اما وی به‌ صراحت در مورد دخالت و هدایت انتخابات در کلمبیا، نیکاراگوئه، هندوراس، ونزوئلا، کاستاریکا، پاناما و مکزیک اشاره کرده است.

ترسناک‌ترین جمله‌ای که درباره اینترنت می‌توان گفت
وی در بیان یکی از موفق‌ترین عملیات انتخاباتی خود گفته است، در سال 2012 کمک فراوانی به «انریکه پنا نیتو» که به شکلی اساسی محبوبیت داشته، کرده و بیان نموده که با نصب یک بدافزار در روترهای مورد استفاده از سوی رقابی انریکه، اقدام به ضبط مکالمات و پیام‌های آن‌ها کرده است و در ساعت 3 صبح روز انتخابات یک پیام از قبل ضبط شده را برای افراد مختلف فرستاده است که منجر به تغییر رأی آن‌ها به نفع انرکیه شده است.

همچنین وی یک صفحه جعلی فیس‌بوک از سوی یک منحرف جنسی ساخته که از کاندیدای کاتولیک به‌ ظاهر حمایت کرده و منجر به خشم بسیاری از طرفداران وی شده است. بلومبرگ گفته است، برخی از اظهارات این شخص تأیید شده، ولی نمی‌توان همه آن‌ها را تأیید کرد.

در نهایت آنچه توجه را به خود جلب می‌کند و آنچه بیش از همه در کنش‌های اجتماعی امروز ما مناسبت دارد این است که «سپولودا» بیان کرده که ارتشی شامل 30 هزار حساب کاربری جعلی توییتر را در اختیار دارد که به ‌وسیله آن‌ها اقدام به ایجاد مباحث بزرگ پیرامون کاندیداهای مورد حمایت خود می‌کند و این شبکه اجتماعی را مملو از پیام‌هایی می‌کند که کاربران واقعی دنبال می‌کنند.

این تاکتیکی است که این روزها بیشترین نتیجه را دارد. این همان تکنیکی است که علمای دانشگاهی نام آن را «هک شناختی» گذاشته‌اند، که طی آن یک مهاجم سعی می‌کند تا ادراک افراد را از واقعیت تغییر دهد. «سپولودا» با ربات‌ها و مهارت‌های خود قادر بوده است به‌ سادگی پویش‌های مورد علاقه خود را در شبکه‌های اجتماعی رقم بزند و افکار عمومی را به ‌سادگی حرکت دادن یک مهره در شطرنج، دستکاری کند.

همه این‌ها در یک جمله به‌ سادگی قابل ‌درک است؛ جمله‌ای از «سپولودا» در همین داستان که باید آن را ترسناک‌ترین جمله‌ای که تاکنون درباره اینترنت بیان ‌شده، خطاب کرد.

وی اذعان نموده است: وقتی فهمیدم، مردم آنچه را اینترنت می‌گوید، بیشتر از خود واقعیت باور دارند، به این نتیجه رسیدم که این قدرت را دارم که هر آنچه می‌خواهم، به مردم بقبولانم. شاید برای شما هم سؤال باشد که چرا «سپولودا» همه اینها را بر زبان آورده است. دلیل آن است که وی از پشت میله‌های زندان با بلومبرگ مصاحبه کرده است. وی در حال گذراندن ده سال حبس در زندانی در کلمبیا به دلیل اتهاماتی نظیر استفاده از بدافزارها، نقض حریم خصوصی، جاسوسی و ارتباط با هک انتخابات ریاست جمهوری 2014 در کلمبیاست.

بدون شک جرم بزرگ وی داشتن ارتش بزرگی از ربات‌های توییتری نیست، بلکه قدرت وی در جهت‌دهی به افکار عمومی و پویش‌های اجتماعی است که جرم بزرگ وی را شامل می‌شود؛ جرمی که بدون شک ناشی از اعتقاد راسخ ما به شبکه‌های اجتماعی است.


 اخبار اجتماعی  - تابناک

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------