کشف خطرناکترین باند قاچاق انسان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,باند قاچاق انسان


جزئیات شکنجه های جسمی و جنسی بر روی زنان ربوده شده؛
کشف خطرناکترین باند قاچاق انسان

در عملیات نیروهای امنیتی لبنان، 75 زن اسیر از چنگال قاچاقچیان رهایی یافتند.

به نقل از العربیه، بزرگترین شبکه قاچاق انسان در لبنان متلاشی شد.


نیروهای امنیتی لبنان در دو عملیات جداگانه موفق شدند خطرناکترین شبکه قاچاق انسان  را در این کشور کشف و متلاشی کنند. اولین عملیات  لبنانی ها در تاریخ 27 مارس (8 فروردین)انجام شد. در این عملیات، تعدادی  از زنان که به وسیله  اعضای این باند مخوف در زیرزمین خانه ای زندانی شده بودند، آزاد شدند.


برخی از این زنان 3 سال است که نور خورشید را ندیده اند.آنها در زندان در معرض شدیدترین شکنجه های جسمی  و جنسی قرار داشتند. سرکردگان باند، این زنان را به منظور سوء استفاده جنسی به مشتریان عرضه می کردند. زنان اسیر بارها مورد عمل جراحی سقط جنین قرار می گرفتند.


نحوه به دام افتادن هریک از این زنان با دیگری متفاوت است و داستان جداگانه ای دارد. آثار ضرب و شتم و شلاق بر روی پوست آنها دیده می شود. بسیاری از آنها در حین انجام عمل سقط جنین، جان خود را از دست دادند.


در ابزار  و ادواتی که از سرکردگان باند کشف شد، تعدادی عصا و شلاق دیده می شود. در وسایل آنها دفتری وجود دارد که اسامی زنان اسیر و تعداد دفعات شکنجه ی آنها در آن ثبت شده است.


یکی از آنها به جرم نزدن لاک 10 ضربه شلاق خورده است. دیگری به اتهام دریافت نکردن مزد اضافی از مشتری به 50 ضربه شلاق محکوم شده است.


نیروهای امنیتی لبنان با صدور بیانیه  ای از شناسایی هویت سرکردگان این باند قاچاق و دستگیری آنها خبر دادند. بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی در این عملیات 75 زن را از چنگال قاچاقچیان رهانیدند. نیروهای لبنانی همچنین موفق شدند 10 مرد و 8 زن را که مسؤولیت حفاظت از محل زندان را بر عهده داشتند، دستگیر کنند. دو نفر از سرکردگان این باند متواری شدند.  این بیانیه همچنین از دستگیری یک پزشک و یک پرستار که برای باند کار می کردند، خبر داد. آن دو به انجام 200 عمل کورتاژ بر روی زندانی ها اعتراف کردند.


به گفته یک منبع امنیتی کودکی 8 ساله نیز در میان زندانی ها بود که به نظر می آید فرزند یکی از زنان اسیر باشد.


میانگین سن این زنان اسیر از 16 سال تا 27 سال است. تحقیقات در خصوص خانواده زندانی ها و وضع تجرد آنها ادامه دارد. گفته می شود بیشتر این زندانی ها تبعیت سوری دارند.


  اخبار اجتماعی  -  امتیاز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------