افزایش قیمت کتاب‌های درسی



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , کتب  درسی

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش ضمن اعلام افزایش ۱۰ درصدی قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده گفت: از اولیای دانش‌آموزان تقاضا دارم تحت هیچ شرایطی برای ثبت‌نام کتب درسی به کافی‌نت‌ها مراجعه نکنند.

لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی، اظهار داشت: دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.irtextbook.com، ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده را انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در سال تحصیلی آینده قیمت کتب درسی افزایش خواهد داشت؟»، خاطرنشان کرد: بله افزایش قیمت داریم، اما افزایش چشمگیری نیست.

نیک‌روش افزود: کتب درسی برای سال تحصیلی آینده 10 درصد افزایش قیمت خواهد داشت، اما در سال گذشته همراه کتاب‌های درسی لوح فشرده توزیع کردیم و هیچ مبلغی بابت لوح فشرده دریافت نکردیم و امسال هم این لوح فشرده همراه کتب درسی توزیع خواهد شد و به نوعی این لوح‌ها رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش توصیه‌ای در خصوص ثبت‌نام اینترنتی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها داشت و گفت: از اولیای دانش‌آموزان تقاضا دارم تحت هیچ شرایطی برای ثبت‌نام کتب درسی به کافی نت‌ها مراجعه نکنند.

وی افزود: اکنون سامانه ثبت‌نام گروهی و انفرادی را با هم روی سایت فعال کردیم و افرادی که امکان ثبت‌نام انفرادی ندارند به جای مراجعه به کافی نت‌ها به مدارس مراجعه کنند، زیرا مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزان را برای دریافت کتب درسی گروهی ثبت نام کنند.

نیک‌روش به یکی از مشکلاتی که در سال گذشته در روند ثبت‌نام کتب درسی وجود داشت اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در دوره ابتدایی در مدارس جابه‌جا می‌شوند توجه داشته باشند که کتاب خود را در مدرسه‌ای که ثبت‌نام کتاب را انجام داده‌اند، تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی چنانچه محل تحصیل آنها تغییر می‌کند می‌توانند از تاریخ اول خرداد ماه لغایت ۲۰ شهریور سال‌جاری نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کسر چند نوبت پرداخت هزینه کتاب‌های درسی از افرادی که به کافی‌نت‌ها مراجعه کرده‌ بودند، اظهار کرد: برای پرداخت هزینه اضافه این افراد با مشکل مواجه شدیم که در نهایت تمام هزینه‌ها با پیگیری‌های انجام شده به حساب اولیای دانش‌آموزان واریز شد.

نیک‌روش در پایان گفت: تلاش می‌شود کار ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده با کمترین مشکل و خطا همراه باشد و در صورتی که هرگونه مشکلی در فرایند ثبت‌نام وجود داشت، تیم پشتیبانی اداره کل نظارت بر نشر کتب درسی با شماره تلفن‌های 88301481، 88823140، 66559688 و 66516984 آماده پاسخگویی به مردم است.


 اخبار  اجتماعی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------