افزایش مبتلایان به زیكا در استرالیا



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,ویروس زیكا

تعداد افراد مبتلا به ویروس زیكا در استرالیا رو به افزایش گذاشت و آزمایش یك زن باردار در شمال كوئینزلند نیز مثبت از آب درآمد.

به گزارش ایرنا، با ابتلای این زن به زیكا تعداد شهروندان استرالیایی كه آزمایش آنها ابتلا به این ویروس را مثبت نشان داده است به 19 نفر افزایش یافت.


این زن استرالیایی مبتلا به زیكا از فیجی بازگشته، با این حال مقامات بهداشتی این كشور نسبت به انتقال ویروس از دیگران هراس دارند.


منطقه آسیا و اقیانوس آرام به دلیل انتقال این ویروس از پشه ای كه محل زیست آن جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام است در آماده باش بسر می برند، هر چند این اپیدمی در حال حاضر در آمریكا وجود دارد.


به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'خبر استرالیا'، مقامات بهداشتی ایالت كوئینزلند اعلام كردند اقدامات احتیاطی كنترلی در اطراف خانه این زن در شهر بندری 'تاونزویل' مركز كوئینزلند شمالی را انجام داده اند، با این حال كه اعتقاد دارند وی در فیجی آلوده و وارد استرالیا شده است.


این نوزدهمین زن استرالیایی است كه به زیكا مبتلا شده است.


سازمان بهداشت جهانی فوریه گذشته گسترش بیماری زیكا را در قاره آمریكا بویژه كشورهای جنوبی آن خطرناك خواند و از این كشورها خواست تدابیر لازم را برای مقابله با این ویروس اجرا كنند.


زیكا ویروس قابل انتقال از پشه برای نخستین بار سال 1947 در اوگاندا و در گونه ای از میمون ها به نام 'رزوس' از طریق یك شبكه نظارت بر تب زرد شناسایی شد، ولی اولین نمونه انسانی آن سال 1952 در این كشور و تانزانیا دیده شد و هنوز هم هیچ درمان و واكسنی برای آن وجود ندارد.


تا امروز برزیل بیشترین تدابیر مبارزه با شیوع زیكا را اتخاذ كرده و نسبت به كشورهای دیگر بیشتر با آن درگیر بوده است، زیرا بر اساس آمارها، بالغ بر یك میلیون برزیلی ها آلوده به این ویروس هستند.


شیوع ویروس زیكا در مادران باردار خطر بروز نقائص شدید مادرزادی (میكروسفالی) نوزادان و تولد كودكانی با رشد اندك مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به كشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر شده است.


طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، امسال احتمال دارد بین سه تا چهار میلیون نفر در قاره آمریكا به این ویروس مبتلا شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------