آغاز هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , وزارت آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم آغاز شده است، گفت: 17 هزار مشاور به دانش‌آموزان در امر هدایت تحصیلی کمک می‌کنند.

حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرآیند هدایت تحصیلی آغاز شده است، اظهار کرد: هدایت تحصیلی به پایه نهم منتقل شد و امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان پایه دهم خواهیم داشت.

وی افزود: در هفته جاری برای معاونان آموزشی دوره متوسط و روسای گروه مشاوره گردهمایی آموزشی برگزار خواهیم تا با فرآیند تخصصی کار بیشتر آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه 17 هزار مشاور ما در مدارس درگیر امر هدایت تحصیلی هستند، گفت: آیین‌نامه هدایت تحصیلی که در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده برای روسای گروه‌های مشاور در گردهمایی آموزشی تشریح خواهد شد تا بهتر دانش‌آموزان را برای ورود به شاخه‌ها و رشته‌ها در پایه دهم راهنمایی کنند.

کفاش ادامه داد: وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان توسط مدیران و معلمان ارزیابی می‌شود. فرم‌هایی در اختیار والدین قرار خواهد گرفت و تست‌هایی را در میان دانش‌آموزان برای سنجش رغبت واستعداد توزیع می‌کنیم که فرایند آن آغاز شده و تلاش داریم زمانی که دانش‌آموزان کارنامه و عملکرد تحصیلی خود را دریافت کردند برگه‌های هدایت تحصیلی را نیز در دست داشته باشند و برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه چهار عامل استعداد دانش‌آموز، علاقه، نیاز بازار کار و امکانات آموزش و پرورش در مدارس در هدایت تحصیلی دخیل است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم امسال هدایت تحصیلی به خوبی انجام شود و دانش‌آموزان با راهنمایی مشاوران مدارس بتوانند مسیر آینده شغلی خود را به درستی ترسیم کنند.

 

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------