چرا ایرانی ها پناهنده می شوند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,پناهجویان

در حال حاضر در دو نقطه اصلی تجمع پناهجویان یعنی استرالیا و یونان، شمار زیادی از ایرانی ها در کنار شهروندان سوریه، عراق و افغانستان حضور دارند.

عصرایران - در روزهای اخیر باز هم خبر رسید که یکی از شهروندان  ایرانی پناهجو در نقطه ای از جهان خودکشی کرده است. او در اعتراض به شرایط نگهداری در کمپ پناهجویان جزیره نائورو خودسوزی کرد و درگذشت.

قبل از این هم شماری از پناهجویان ایرانی در کنار پناهجویانی از سایر کشور در مسیر انتقال غیرقانونی به استرالیا در دریا غرق شده اند.

همزمان در میان افرادی که به دنبال پناهجویی در حال حرکت به سمت اروپا هستند، شمار زیادی ایرانی دیده می شوند به طوری که بعد از شهروندان سوریه، عراق و افغانستان، ایرانی ها در رتبه پرشمارترین ها هستند.

تاکنون شماری از ایرانی ها در مسیر انتقال از راه دریا از ترکیه به یونان غرق شده اند. شمار دیگری از ایرانی ها هم در بندر کاله فرانسه تلاش می کنند در کنار سایر پناهجویان به صورت غیرقانونی به بریتانیا بروند اما با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
اندکی قبل تعدادی از ایرانی ها به دلیل مشکلات موجود در بندر کاله فرانسه، اقدام به لب دوزی کرده بودند. تعداد دیگری از ایرانی ها در مرز یونان و مقدونیه هم دراعتراض به شرایط سخت دست به اقدام مشابهی زده بودند.

در حال حاضر در دو نقطه اصلی تجمع پناهجویان یعنی استرالیا و یونان (اروپا)، شمار زیادی از ایرانی ها در کنار شهروندان سوریه، عراق و افغانستان حضور دارند. این در حالی است که هم اکنون در سوریه، عراق و افغانستان، جنگ است و شاید طبیعی باشد اگر شهروندان این کشورها به دنبال پناهندگی باشند اما چرا تعداد پناهجویان ایرانی تا این حد زیاد است؟ این در حالی است که در کشورشان جنگ و بی ثباتی و ناامنی نیست.

حتما مشکلی وجود دارد که باعث شده ایرانی ها را در هر جمعی از پناهجویان ببینیم. مسؤولان ایرانی باید پاسخی برای این سوال که  "چرا ایرانی ها پناهنده می شوند؟" بیابند و برای حل مشکل پافشاری کنند تا از این پس شاهد تصاویر ناراحت کننده از "پناهجویان ایرانی" در دیگر کشورها نباشیم. این برای ایرانی که یکی از امن ترین کشورهای منطقه است، برازنده نیست که شهروندانش در میان پناهجویان کشورهای جنگ‌زده، آواره گوشه گوشه جهان شوند.

 

  اخبار اجتماعی  -  عصر ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------