استفاده از دستاویز "همجنسگرایی" برای کسب اقامت در ایتالیا



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,پناهجویان

محاکم ایتالیا پناهجویانی را که در کشورهای متبوع شان مجازات اعدام اعمال می شود به کشورهایشان بازنمی گردانند.

یک روزنامه ایتالیایی از افزایش بی شمار ادعای همجنسگرا بودن از سوی هزاران پناهجوی آفریقایی خواهان کسب اقامت در ایتالیا در محاکم این کشور خبر داد.استفاده از دستاویز

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان روزنامه ایتالیایی " کوریره دل ونتو " چاپ شهر ونتو در شمال ایتالیا با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد هزاران پناهجوی مرد آفریقایی از بیم احتمال بازگردانده شدن به کشورهای متبوع شان بهانه " همجنس گرا " بودن را در محاکم ایتالیایی ارایه می کنند و قضات این دادگاه ها بدون اینکه بتوانند از همجنسگرا بودن این افراد اطمینان یابند برای بررسی پرونده هزاران پناهجو در وضعیت سختی قرار گرفته اند.

محاکم ایتالیا پناهجویانی را که در  کشورهایشان مجازات اعدام وجود دارد از بیم اعدام احتمالی آنها بازنمی گردانند و همین مساله سبب شده است هزاران پناهجوی آفریقایی تبار که در کشورهایشان مجازات اعدام وجود دارد در محاکم ایتالیا ادعای همجنسگرا بودن را مطرح کنند.

این پناهجویان در دادگاه می گویند همجنسگرا هستند و در صورت بازگردانده شدن به کشورهایشان اعدام خواهند شد.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی در شهر ونتو ایتالیا بسیاری از پناهجویانی که از سوی دادگاه حکم به بازگردانده شدن به کشورهایشان صادر شده است، اعلام کرده اند همجنسگرا هستند و در صورت بازگردانده شدن به کشورهایشان اعدام خواهند شد. آنها از قاضی و محاکم ایتالیایی درخواست کرده اند در حکم خود تجدید نظر دهند.

بر اساس این گزارش در سال جاری میلادی محاکم ایتالیایی از بازگرداندن 9300 پناهجوی غیر قانونی آفریقایی به کشورهایشان تنها به دلیل وجود مجازات اعدام صرف نظر کرده اند.
بیشتر پناهجویانی که به ایتالیا می روند از کشورهایی چون مالی، اتیوپی، لیبی، اریتره و سومالی هستند.

ایتالیا مقصد نخست پناهجویان غیر قانونی آفریقایی تبار است که از سواحل شمالی آفریقا با استفاده از قایق خود را به سواحل شمال مدیترانه می رسانند. در طی ماه های گذشته صدها تن از این پناهجویان در مسیر خود در مدیترانه غرق شده اند.

با سرنگونی دولت معمر قذافی در لیبی و به آشوب کشیده شدن این کشور در اثر جنگ داخلی امکان کنترل این کشور بر مناطق مرزی خود کاهش یافته و از همین رو هزاران پناهجوی آفریقایی از لیبی یا دیگر کشورهای آفریقایی خود را به سواحل لیبی می رسانند و از آنجا راه عزیمت به سواحل ایتالیا را در پیش می گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------