پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان هواشناسی

 مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: برای فردا طوفان چندان شدیدی را در کشور نخواهیم داشت و به همین خاطر تاکنون هشداری صادر نشده است.

احد وظیفه در گفت و گو با میزان گفت: برای فردا ممکن است در برخی از نقاط شمالی کشور و دامنه البرز شاهد بادهای نسبتا شدید باشیم، اما در سایر نقاط کشور باد شدیدی گزارش نشده است.

وی افزود: در تهران نیز شاهد طوفان شدید و تند باد نخواهیم بود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی با تأکید بر هشدارهای به موقع سازمان هواشناسی در مواقع اضطراری اظهار کرد: از طریق دو شبکه یک و شش سیما هشدارهای هواشناسی در ساعات مختلف روز، ارائه شده و اگر نیاز باشد مردم را در جریان وضعیت نامساعد هوا قرار می دهیم.

وظیفه در خصوص وضعیت هوای شهر تهران در روز چهارشنبه (15اردیبهشت) خاطر نشان کرد: فردا شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق در تهران خواهیم بود، اما شدت وزش باد چندان زیاد نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص هشدارهای صادر شده از سوی این سازمان و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان سراسر کشور اذعان کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر مردم کشور به خوبی آموزش‌های لازم در رابطه با وضعیت‌های ناپایدار جوی را دریافت کرده و در سیل اخیر خوزستان شاهد بودیم که تعداد کشته‌های ایران در مقایسه با سیل در کشور‌‌های عربستان و افغانستان بسیار کمتر بود.

وی ادامه داد: در عربستان 45 نفر کشته و در افغانستان 28 نفر جان خود را از دست دادند؛ اما در ایران تعداد تلفات ناشی از سیل در استان خوزستان بسیارکم بود.

وظیفه با تأکید بر اینکه نمی توان کشته‌های ناشی از مخاطرات طبیعی را به صفر برسانیم، گفت: در کشور پیشرفته ای همچون آمریکا بر اثر طوفان و یا سیل تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست می دهند و ما نیز هیچ گاه نمی توانیم ادعا کنیم که موفق شده ایم تعداد تلفات ناشی از سیل و طوفان را به صفر برسانیم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در حال حاضر سازمان هواشناسی کشور از پیشرفته ترین دستگاه‌های موجود در دنیا بهره مند بوده؛ اما با این شرایط نیز نمی توانیم جلوی مخاطرات طبیعی را بگیریم.

وی با بیان اینکه طبیعت در واکنش به رفتار‌های نامناسب انسانها واکنش نشان می دهد، تصریح کرد: به واسطه‌ تخریب منابع خاکها، جاده کشی در ارتفاعات و همچنین از میان بردن حریم رودخانه در پی ساخت و ساز‌ها، طبیعت دچار آسیب شده و بواسطه سیلی ای که انسانها به آن می زنند در مقابل مشت نشان می دهد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------