5 نکته درباره تعطیلی 8 ربیع الاول: مجلس توضیح دهد!



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , مجلس

رهبر معظم انقلاب: ما در ایّام سال، تعطیلی زیاد داریم که این به زیان کشور است. در بعضی از کشورهای دنیا، طبق فهرستی که مشاهده می کردم، همه تعطیلات رسمی در طول سال از پنج، شش روز تجاوز نمی کند. لکن ما تعطیلی هایمان بسیار زیاد است.

عصر ایران؛ سید ضیاءالدین احتشام - نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در آخرین روزهای کاری خود در پارلمان نهم، تصویب کردند که هشتم ربيع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگري(ع) و آغاز امامت حضرت ولي‌عصر(عج) به‌عنوان تعطيل رسمي تعيين مي‌ شود.

نگارنده این سطور به عنوان یک شیعه معتقد به مهدویت و با این امید که بهانه جویان انگ نزنند و بحث منطقی کنند، نکاتی را در این باره متذکر می شود:5 نکته درباره تعطیلی 8 ربیع الاول: مجلس توضیح دهد!

1 - تعطیلی 8 ربیع الاول، اگر به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) باشد، آنگاه باید پرسید که چرا ایام شهادت همه امامان دیگر، مانند امام سجاد(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام هادی(ع) و ... را تعطیل نمی کنند؟ لذا به نظر می رسد، مناسبتی که مد نظر نمایندگان بوده، آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، بوده است نه شهادت امام یازدهم.

حال باید از تصویب کنندگان پرسید که چه لزومی برای این کار وجود داشته و بر چه مبنایی در موضوعی که در تاریخ تشیع بدان پرداخته نشده، در سیره امام(ره) و رهبری سابقه ندارد و کسی هم نسبت به تعطیل بودن یا نبودن آن حساسیت ندارد ورود کرده اند؟  اگر پاسخ قانع کننده ای داشته باشند، ارائه آن حتماً مفید خواهد بود.

وانگهی این تعطیلی، چه کمکی به گسترش فرهنگ دینی می کند جز این که در یک روز تعطیل عده ای در خانه بخوابند و گروهی هم به سفر بروند؟ درست مانند روزهای تعطیل دیگر.

2 - در این روز جدیدالتعطیل، قرار است به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) سوگواری برگزاری گردد یا به دلیل آغاز امامت امام زمان(عج)، تبریک و تهنیت گفته شود؟

در چند سال اخیر نیز که علاقه مندان به مهدویت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) را جشن می گیرند، با لحاظ این نکته ظریف و به احترام امام حسن عسگری(ع)، فردای 8 ربیع الاول مراسم برگزار می کنند. حال با این مصوبه، دو مناسبت غم و شادی را در یک روز گنجانده است که نهایت بی سلیقگی است!

3 - در بین این همه مطالبه ای که مردم از مجلس دارند، از حل مشکلات معیشتی گرفته تا بهبود اوضاع فرهنگی و سیاسی جامعه، واقعاً آیا یک صدم درصد مردم ایران و حتی کمتر از این میزان، خواهان تعطیلی 8 ربیع الاول بوده اند؟ یا حتی یک نماینده در وعده های انتخاباتی اش با وعده تعطیلی این روز، از مردم رأی گرفته است؟
واقعاً مجلسی ها چگونه مردم را نمایندگی می کنند؟

4 - تعدد تعطیلات در ایران، یکی از دغدغه های فرهیختگان و مسؤولان کشور بوده است. کافی است به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کنیم که در 16 فروردین 1381 تصریح کردند:  "ما در ایّام سال، تعطیلی زیاد داریم که این به زیان کشور است. در بعضی از کشورهای دنیا، طبق فهرستی که مشاهده می کردم، همه تعطیلات رسمی در طول سال از پنج، شش روز تجاوز نمی کند. لکن ما تعطیلی هایمان بسیار زیاد است."

با این اوصاف و در حالی که قاعدتاً باید به سمت کاهش تعطیلات برویم یا حداقل بر تعداد ایام تعطیلی در کشور نیفزاییم، مجلسی ها بر چه مبنایی بر تعطیلات کشور افزوده اند؟ آن هم مجلسی که داعیه اصولگرایی دارد و خلاف سخن صریح رهبری عمل می کند!

جالب اینجاست که افزودن یک روز بر تعطیلی های کشور، در چارچوب لايحه تنظيم برخي از احكام برنامه هاي توسعه اي کشور تصویب شده است و معلوم نیست بالا بردن تعداد روزهای تعطیلی ، آن هم در شرایطی که کشور از برنامه های توسعه ای اش عقب است و بر اقتصاد مقاومتی هم تأکید می شود، چه لزومی داشته است؟!

5 - اگر این تعطیلی نهایی شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، کار دیگرانی که بخواهند به توصیه عقلای قوم و رهنمودهای رهبری برای کاهش تعطیلات اقدام کنند، سخت می شود چرا که ممکن است اقدام به حذف این تعطیلی، با انگ های متعددی مواجه شود حال آن که منتقدان این تعطیلی نیز شیعیانی هستند که باور دارند تکریم ائمه (ع) و راه ایشان، نه با تعطیلی که با کار و همت در مسیر ایشان میسر است.

 

 اخباراجتماعی  - عصر ایران/سید ضیاءالدین احتشام

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------