دولت، پی گیر دریافت مالیات از آستان قدس برای آموزش و پرورش



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی,آستان قدس

مجلس نهم تصویب کرده نهادهای تجاری و اداری زیر مجموعه آستان قدس مالیات کامل بپردازند تا تنها مالیات صرف عدالت و توسعه آموزشی شود...

 عصر ایران- وزیر آموزش و پرورش از پی گیری دریافت مالیات از نهادهای تجاری و اداری زیر مجموعه آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و نیروهای مسلح خبر داد.

مالیاتی که بر اساس مصوبه مجلس کنونی تنها باید صرف عدالت و توسعه آموزشی شود و آیین نامه آن نیز به وزارت آموزش و پرورش محول شده است.

این مطلب در ویژه نامه روزنامه شرق به مناسبت هفته معلم درج شده که با همکاری دبیرخانه توسعه وعدالت فراهم آمده است.

از علی اصغر فانی سؤال شده « در سال 93 مجلس نهم تصویب کرد که نهادهای تجاری و اداری زیر مجموعه آستان قدس رضوی،ستاد اجرایی فرمان امام و نبروهای مسلح باید به صورت کامل مالیات بپردازند و این مالیات تنها صرف عدالت و توسعه آموزشی خواهد شد.سرنوشت این مصوبه که قرار بوده آیین نامه آن را وزارت آموزش و پرورش تهیه کند به کجا انجامیده است؟»

وزیر در پاسخ گفته است: « وزارت آموزش و پرورش ساز و کار دریافت مالیات از این دستگاه ها را ندارد و ما پیشنهاد کرده ایم وزارت اقتصاد این مسوولیت را بر عهده بگیرد و هزینه های آن برای تأمین عدالت آموزشی بر عهده ما باشد.»

به گفته وزیر آموزش و پرورش قرار است منابع تازه برای شبانه روزی ها، مناطق محروم، روستاها و در جاهای لازم و خوبی هزینه شود.

 

 اخبار  اجتماعی  - عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------