معاون وزیر کار اعلام کرد؛ 200 هزار شغل جدید در انتظار فارغ التحصیلان



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, معاون وزیر کار

معاون وزیر کار مهمترین برنامه اشتغال دولت در سال جاری را اجرای طرح "حرکت" عنوان کرد و گفت: دولت در این طرح متناسب با مزیتهای هر منطقه برای ایجاد شغل و آموزش نیروی ماهر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

عیسی منصوری‌ در گفت وگو با ایسنا، از اجرای طرح "حرکت" در بیش از 200 شهرستان خبرداد و گفت: کار شناسایی بیشترین رشته‌های متقاضی فعالیت آغاز شده است.

وی افزود:شناسایی رشته‌های مزیت‌دار و دارای ظرفیت اشتغال پایدار از جمله رویکردهای این طرح است که بر مبنای توانمندی‌های هر منطقه صورت می‌پذیرد و به تناسب آن اشتغال در بنگاههای فعال در این رشته‌ها ایجاد می‌شود.

معاون وزیر کار در عین حال از ایجاد 200 هزار شغل جدید برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح تکاپو خبر داد.

به گفته منصوری، در طرح تکاپو فارغ التحصیلان پس از گذراندن یک دوره آموزش مهارتی به شکل انفرادی و یا در قالب شرکتهای تجاری، برنامه کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست دستگاههای دولتی و خصوصی را اجرا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارتخانه‌های کار و نفت و سازمان محیط زیست منعقد شده به اجرا در می‌آید و همه دستگاهها برای واگذاری برنامه‌های مربوط به مدیریت انرژی و محیط زیست مشارکت و همکاری می کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در عین حال از افزایش سهم اشتغال غیررسمی بنگاه‌های اقتصادی خبر داد و گفت: سیاستی که در این زمینه پیش بینی شده تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک و غیر رسمی در کوتاه مدت، بنگاههای بزرگ در میان مدت و دانش بنیان در بلند مدت است.

منصوری گفت: در حال حاضر سهم بنگاههای اقتصادی متوسط در کشور پایین است و وزارت کار مصمم است با تمرکز بر بنگاههای خرد و کوچک، ظرفیت اشتغال این واحدها را افزایش دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------