تعبیر فانی از اعتیاد در مدارس



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,فانی

مدرسه محل تجمع آحاد جامعه است و مدرسه‌ای که 200 دانش آموز دارد بخشی از آسیب‌هایش از دل جامعه می‌آید.

سال گذشته مسئولان کشور جلساتی با رهبر معظم انقلاب با موضوع آسیب‌های اجتماعی داشتند و دستور ریشه‌یابی «آسیب‌های اجتماعی» از سوی مقام معظم رهبری صادر شد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش پس از گذشت چندماه از دستور رهبری اظهار کرد: در هر دو جلسه مسئولان با مقام معظم رهبری حضور داشتم.

دانش‌آموز معتاد نیست، بلکه معتاد دانش‌آموز است

وی افزود: خود را موظف می‌دانیم نسبت به دغدغه‌های رهبری حساس باشیم البته باید در نظر داشت که مدرسه محل تجمع آحاد جامعه است و مدرسه‌ای که 200 دانش آموز دارد بخشی از آسیب‌هایش از دل جامعه می‌آید. آسیب‌هایی چون اعتیاد و انحرافات اخلاقی لزوما معلول مدرسه نیست به گونه‌ای که می‌توان گفت که دانش‌آموز معتاد نیست، بلکه معتاد دانش‌آموز است.

فانی به همکاری با نهادهایی چون وزارت کشور، وزارت بهداشت، وزارت کار و ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای با دستگاه‌های ذیریط امضاء و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درباره حضور وزارت آموزش و پرورش در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها برای سوادآموزی کودکان در سن تحصیل، عنوان کرد: چه در زندان‌ها و چه در کمپ‌های ترک اعتیاد اگر افرادی در سن تحصیل باشند تحت آموزش قرار می‌گیرند. در همین زمینه با سازمان زندان‌ها تفاهمنامه‌ای داریم اما هنوز از سوی کمپ‌های ترک اعتیاد درخواستی مطرح نشده است.

وی در واکنش به پرسشی درباره حضور کم‌رنگ مشاوران مدارس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: در همه مدارس مقطع متوسطه اول مشاور داریم اما در برخی مناطق که نیاز متوسطه اول برطرف شده مشاورانی در مدارس ابتدایی و متوسطه دوم هم مشغول به کار هستند البته باید طبق سند تحول در همه دوره‌ها مشاوره داشته باشیم که باید به تدریج نسبت به تامین آن اقدام کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------