12 هزار خانوار در محاصره شن های روان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,  شهرستان ریگان

فرماندار ریگان گفت: 16 روستای شهرستان ریگان به زیر شن های روان رفته و 80 روستای دیگر نیز در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

امین باقری در گفت و گو با  میزان گفت: 16 روستای ریگان که به زیر شن های روان رفته اند فاقد سکنه بوده و همین موضوع سبب شده فردی در معرض خطر قرار نگیرد.

وی افزود: در این روستاها باغات و نخیلاتی بوده که زیر شن رفته اند و دیگر نمی توان از این باغات استفاده کرد.

فرماندار ریگان در خصوص میزان خسارت های وارده به روستاها و نخیلات روستاهای ریگان اظهارکرد: بر اساس برآوردهای اولیه، طوفان شن در منطقه بیش از 32 میلیارد تومان خسارت به باغات و نخیلات روستاهای ریگان وارد کرده است.

باقری از وضعیت خطرناک 80 روستای ریگان خبر داد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر 80 روستای ریگان با خطر طوفان شن مواجه بوده و این روستاها دارای سکنه نیز هستند.

وی با ارائه آماری از جمعیت ساکنان حاضر در 80 روستای در معرض خطر ریگان اذعان کرد: در هر یک از روستاها به طور میانگین 150 تا 160 خانوار زندگی می کنند و برای کمک به آنها برای انتقالشان به سایر روستاها نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

فرماندار ریگان ادامه داد: به طور میانگین می توان گفت اکنون بیش از 12 هزار خانوار ریگانی در معرض تهدید شن های روان قرار گرفته اند.

باقری از اجرای پروژه بین المللی بیابان زدایی در شهرستان ریگان خبر داد و بیان کرد: در قالب طرح بیابان زدایی و با کمک فائو، برای اولین بار در کشور طرح کاشت نهال و بوته در نقاط مختلف روستاهایی که در معرض خطر شن های روان قرار دارند اجرایی شد اما تاکنون این طرح نیز نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: این طرح برای 2 سال دیگر نیز تمدید شده و امیدوار هستیم بتوانیم مقدمات کاهش خطرات شن های روان در منطقه را فراهم کنیم.

فرماندار ریگان با اشاره به اعتبارات محدود این فرمانداری تصریح کرد: اعتبارات سال جاری فرمانداری ریگان 13 میلیارد تومان است و با این اعتبار محدود قادر نیستیم مشکلات مختلف مردم روستاهای این شهرستان را برطرف کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------