با یک کلیک، از بیهوده مُردن نجات پیدا کنید!



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , تبلیغات


این روزها در کانال‌های تلگرامی (که همگی معتقدند اگر قبل مرگ در آنها عضو نشوید، عمرتان را به بطالت گذرانده‌اید!) شاهد نسل جدیدی از تبادلات تبلیغاتی جهت عضوگیری هستیم که شاید در طول تاریخ حیات بشری، بی‌نظیر باشند! برای آشنایی بیشتر با این سبک جدید تبلیغات، به دسته‌بندی زیر توجه کنید.


١. شایعه‌پراکنی:  این روش قدیمی عموما با توجه به اتفاقات روز به کار گرفته می‌شود. مثلا بعد از قهرمانی بارسلونا در لالیگا در کانال‌های ورزشی می‌توانید این‌جور تبلیغ کنید: «لیونل مسی علاوه بر جام قهرمانی، پای سمت راست خود را به یک کودک معلول سومالیایی اهدا کرد+ عکس!» یا مثلا اگر به سالگرد فوت یک خواننده معروف نزدیک می‌شویم، می‌توانید از خبرهایی مثل این استفاده کنید: «سکته کردن مرد ٤٠ساله در مراسم احضار روح مرحوم پاشایی در سالن برج میلاد+ فیلم»


٢. پیشنهادهای وسوسه‌انگیز:  این مورد با توجه به روحیات راحت‌طلبانه مردم، خوب جواب می‌دهد: «می‌خوای بدونی چطور با دوهزار و پونصدتومن، سالی دومیلیارد و پونصد‌میلیون تومان درآمد خالص کسب کنی؟ بدون این‌که حتی پاتو از خونه بیرون بذاری؟» یا مثلا «دوست داری با روزانه فقط ٣دقیقه نرمش درعرض یک‌ماه، سیکس‌پک هم بیاری و پشت بازوهای رونی کلمن در برابر پشت‌بازوهات مثه کتف و بال جوجه‌زغالی بشه؟ پس این‌جا رو کلیک کن»


٣. استفاده از تصاویر مبهم :  در این روش ابتدا یک عکس دلخواه را در نرم‌افزار فتوشاپ باز کنید و از قسمت Filter به سراغ یکی از افکت‌های blur بروید و عکس را به‌طوری که اصلا مشخص نباشد چی هست، مات کنید! مثلا عکس یک مرغ یخ‌زده را بردارید، شطرنجی کنید و زیرش بنویسند: «فیلم لو رفته از دوربین مداربسته کاخ‌سفید: حرکت‌زننده، مشمئرکننده کاترین اشتون در استخر کاخ‌سفید، این فیلم تا حالا بیش از ١٠‌میلیون بار دیده شده است!» سپس مردم را دعوت کنید تا برای دیدن نسخه اصلی فیلم به کانالتان بیایند!


٤. تیریپ سکرت:  در این مورد باید جوری تبلیغ کنید که انگار محتوای کانال‌تان یک چیزی تو مایه‌های اسناد ویکی‌لیکس است، این‌جوری: «توجه! دیشب برای چند ثانیه آدرس کانال «شُل‌شدگان» که حق عضویت ماهانه در آن به ماهی ٢٠‌میلیون یورو هم می‌رسد، از طریق هکرهای روسی لو رفت و در دسترس عموم قرار گرفت. هنوز مدیران ارشد این کانال از موضوع خبر ندارن. هرچه سریع‌تر واردش بشید. هر لحظه ممکنه ادمین‌های کانال آدرسش رو عوض کنن و اونو دوباره به حالت مافوق‌ محرمانه برگردونن!»


٥. تیریپ اکراه:  اگر حس کردید مخاطبان دیگر گول تبلیغات فوق را نمی‌خورند، از این روش می‌توان بهره جست: «آقا بسه دیگه! چرا این‌قدر پیام می‌دید آخه؟ خب... اوی حیوون! گاز نگیر! دارم میگم، باشه... اوخ! کره یه لحظه خفه... الان معرفیش می‌کنم. باشه بابا چرا جیغ و داد راه انداختید؟ آقا ما تسلیم، این‌قدر توی PV درخواست دادید که کانال محبوبِ «مردان نپتونی و زنانِ پولوتونی» رو براتون معرفی کنیم که بالاخره مجبور شدیم برخلاف میل باطنی این کارو انجام بدید. بیاید، اینم آدرسش! سگ‌خورد!»


٦. استفاده از مشاهیر:  تصویر شخص موردنظر را از اینترنت بردارد و سپس برای مثال: «سلام! من اصغر فرهادی هستم، برنده جایزه اسکار. مدت‌ها بود که مردم از من درخواست زدن کانال می‌کردند. خیلی به این موضوع فکر کردم تا این‌که چند وقت پیش با یک کانال سینمایی بسیار مفید آشنا شدم که توسط اشخاصی حرفه‌ای و کاربلد اداره میشه. با دیدن این صفحه واقعا دیگه دلیلی ندیدم که بخوام منم کانال بزنم. پس به کانال«جوووون! فیلم و کلیپ‌های جنجالیِ ورود زیر ١٨سال ممنوع» برید و از محتویات سینمایی باارزشش دیدن کنید!».


٧. استفاده از شخصیت‌های تخیلی:  تفاوت این مورد با مورد قبل در این است که شما در این‌جا باید خلافیت داشته باشید و یک شخصیتی که اصلا وجود خارجی ندارد، بسازید. البته کار پیچیده‌ای نیست. کافی است به سایت گوگل بروید با توجه به جنسیت شخصیتی که می‌خواهید خلق کنید، در قسمت Image کلمات Man یا Woman را سرچ کنید. تصویری که به شخصیت مدنظر نزدیک بود را بردارید و زیرش مثلا بنویسید: «آلفردو غلام‌فرد کیست؟ جوانی دورگه از پدری ایرانی و مادری بریتانیایی تبار که به او در انگلیس لقب انیشتینِ آریایی داده‌اند. برای آشنایی با زندگی و رازهای موفقیت او به کانال رسمی فرزندان کوروش بپیوندید!»
 
  اخبار اجتماعی  -شهروند/احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا  کاظمی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------