سالانه ۱۰ تا ۱۵ نفر در قهوه‌‌خانه‌های منطقه ۱۲ کشته می‌شوند



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شورای شهر تهران

 دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۲ گزارشی را درخصوص مشکلات این منطقه در جلسه امروز شورای شهر تهران ارائه داد.

به گزارش  ایلنا، میکائیل سعید با اشاره به تردد موتورسیکلت در این منطقه ۱۲ گفت: حتی در صورت ساماندهی موتورسیکلت‌ها باز هم وجود آنها باعث آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم اتوبوس‌ها در منطقه ۱۲ در حال تردد هستند و روزانه ۶ الی ۸ هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند، ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد بافت‌های فرسوده شهر تهران در منطقه ۱۲ قرار دارد، در حالی که تنها ۳ سوله بحران در این منطقه وجود دارد.

سعید با اشاره به وجود ۲۵۰ مدرسه در منطقه ۱۲ گفت: بعضی از این مدارس در شرایطی قرار دارند که حتی از مناطق شمالی شهر نیز در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۲ با بیان اینکه این منطقه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شناور دارد، افزود: در ایام عید این تعداد به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

وی قهوه‌خانه‌های مستقر در این منطقه را یکی از بزرگترین مشکلات منطقه ۱۲ خواند و گفت: سالانه ۱۰ تا ۱۵ نفر در این قهوه‌خانه‌ها کشته شده و ۵۰۰ نفر بر اثر دعوا از قهوه‌خانه به زندان می‌روند، لذا باید راهکاری برای حل مشکل قهوه‌خانه‌ها اندیشیده شود.

سعید با اشاره به اینکه زمینی ۷ هکتاری در منطقه باغچه علی واقع در محله تختی قرار دارد که قرار است شرکت‌های وابسته دولتی در آن محل ساخته شوند، تاکید کرد: باید این فضا در اختیار مردم گذاشته شود و تبدیل به فضای سبز و فضای فرهنگی شود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۲ اضافه کرد: در محله‌های آبشار، امامزاده یحیی، قیام، پامنار و ... املاک رها شده‌ای وجود دارد که تبدیل به خلوتگاه اوباش شده است. همچنین در چهارراه گلوبندک و چهارراه قیام ترافیک سنگینی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در منطقه ۱۲ روزانه ۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد می‌شود ادامه داد: در محله بهارستان کمبود فضای سبز را داریم و همچنین خانه فرهنگ و سینمای محله فردوسی تعطیل شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------