روزانه 3 میلیارد تومان دود می‌شود/ سیگار 5 هزار توع ماده سمی دارد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, سیگار

عضو هیأت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: سیگار 5 هزار نوع ماده سمی دارد که این مواد می‌تواند در بدن ما بیش از 85 نوع بیماری ایجاد کند.

 به گزارش فارس، محمداسماعیل افشار در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر تهران، اظهار داشت: سیگار 5 هزار نوع ماده سمی دارد که این مواد می‌تواند در بدن ما بیش از 85 نوع بیماری ایجاد کند و از موی سر تا ناخن پا تحت تأثیر این مواد است.

وی با اشاره به اینکه دروازه ورود به اعتیاد کشیدن سیگار است، گفت: در حال حاضر کشیدن قلیان در کشور خیلی رایج شده است اگر فردی یک ساعت قلیان بکشد معادل کشیدن 70 نخ سیگار است که به همین میزان ضررهای بسیاری بر بدن وارد می‌کند.

عضو هیأت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: لبه‌های لوله قلیان حاوی بیماری‌های هپاتیت و سل است. بیماری رایج فراوانی از لبه لوله قلیان به بدن انسان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها نیز روی به کشیدن قلیان آورده‌اند، گفت: در گذشته سیگار کشیدن خانم‌ها به عنوان یک عمل زشت مطرح می‌شد ولی اکنون خانم‌ها به کشیدن قلیان در معابر عمومی روی آورده‌اند و قبح این موضوع شکسته شده است.

افشار افزود: کشیدن سیگار موجب ایجاد مونوکسیدکربن در هوا می‌شود و هنگامی که این دود سیگار حاوی مونوکسیدکربن وارد بدن شود اجازه نمی‌دهد اکسیژن به ریه، کبد و کلیه برسد و موجب سکته مغزی و سکته قلبی برای افراد سیگاری می‌شود.

وی تأکید کرد: همه ما مسئولیم در مقابل اعتیاد جوانانمان دست به دست هم دهیم و نگذاریم این ناهنجاری در جامعه افزایش یابد.

عضو هیأت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: آیا با یک مشت معلول و معتاد می‌توانیم نسل آینده کشورمان را بسازیم، باید نسل آینده کشور از این بیماری‌ها حفظ شود.

افشار با تأکید بر اینکه روزانه 3 میلیارد تومان دود می‌شود و این دود وارد سینه خانواده‌ها می‌شود، گفت: با کشیدن سیگار و قلیان هم خودکشی و هم دیگرکشی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سالیانه هزار میلیارد تومان دود می‌شود و دو برابر خرید سیگار و قلیان باید هزینه درمان بدهند.

عضو هیأت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران بیان داشت: در شرایطی که دارو در لیست تحریم قرار داشت برای سود سرشار و معتاد کردن جوانانمان کارخانه سیگار راه‌اندازی شد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------