واکنش معاون قالیباف به یک حادثه دردناک: 18 هزار فاطمه در تصادفات می‌میرند



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,معاون شهرداری تهران

معاون شهرداری تهران طی سخنانی در شورای شهر تهران به ماجرای دردناک کشته شدن یک کودک در آبنمای منطقه 15 تهران واکنش نشان داد و گفت: امروز دارند در محل وقوع حادثه صحنه سازی می‌کنند که ببینند، آیا ممکن است؛ آن پمپ آب چنین کاری را با بدن بچه بکند؟!

به گزارش ایلنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران و در واکنش به نطق پیش از دستور غلامرضا انصاری؛ عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه "از دوستم تشکر می‌کنم که یک کیفرخواست سیاسی به جای نطق پیش از دستور علیه مدیریت شهری ایراد کردند"؛ گفت: این حق ایشان است اما در این نوع چند اتهام نیز به شهردار تهران وارد  شد.

وی خطاب به انصاری گفت: دولت نهم و دهم با شهرداری تهران همکاری نکرد و دولت یازدهم هم همکاری نمی‌کند اما شهرداری تهران جسارت دارد و خدمت‌رسانی به مردم را بدون توجه به کمک دولت ها مستمراً ادامه می دهد.

امانی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته هیچ پروژه‌ای به دلیل عدم حمایت دولت‌ها بر زمین نمانده است، اظهار کرد: شهرداری حتی سهم یک‌سوم دولت از یارانه بلیت مترو و اتوبوس را می‌پردازد و مردم هم به خوبی استفاده می‌کنند. ما معطل دولت‌ها نمانده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراها افزود: دولت قبلی جسارت داشت می‌گفت نمی‌دهم این دولت می‌خندد و می‌گوید ندارم که بدهم و در شهرداری تهران هیچ دید سیاسی نسبت به این موضوع حاکم نیست.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران کار سیاسی نمی‌کند، گفت:‌ وی شهر تهران را با مدیریت جهادی اداره می‌کند. به تعبیر شما تهران شهری غریب است اما شهرداری سعی می‌کند تهران را از غربت خارج کند. به گونه‌ای که هر فرد بیگانه که وارد پایتخت می شود تعجب می‌کند که کشور در تحریم چنین پایتخت پیشرفته‌ای دارد.

وی همچنین درباره سخنان قالیباف در برنامه دکتر سلام گفت: این برنامه طنز و شوخی بود و شهردار تهران ابتدا با خودش بعد با دولت قبلی و در نهایت با دولت یازدهم شوخی کرد. شما که ادعای توسعه سیاسی دارید چرا از یک برنامه طنز؛ تعبیر سیاسی می‌کنید.

امانی افزود: به عنوان سرباز قالیباف افتخار می‌کنم که در نوک گاز انبری بودیم که یگان‌های پیاده و زره‌ای صدام را دور می‌زد اما هیچ گاه از گاز انبر برای برخورد با مردم استفاده نشده است. حال کسانی که پیشنهاد گاز انبری کردند معلوم است چه کسانی هستند و اسناد در شورای عالی امنیت ملی موجود است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری در خصوص قربانی شدن یک کودک در پارک کوهساران منطقه 15 گفت‌: قالیباف به محض اطلاع دستور پیگیری داد و شهردار منطقه و اداره فضای سبز را عزل کرد.

امانی خاطرنشان کرد: 18 هزار فاطمه در سوانح جاده‌ای می‌میرند چرا هیچکس صدایش درنمی‌آید.

وی با بیان اینکه ما دو هزار و 500 فضای سبز و پارک در تهران داریم، اظهار داشت:‌ طی 10 سال گذشته در کدامیک از این فضاها خونی از دماغ کسی ریخته شده؟ پرونده نشان می‌دهد مادر بچه را گم کرده است و حتی به کلانتری هم مراجعه کرده است و بعد به کنار آبنما رفته.

امانی تصریح کرد: با نظارت دادگاه؛ شهردار منطقه 15 و ناحیه به بوستان مذکور رفتند و دارند در محل وقوع حادثه صحنه سازی می کنند که ببینند، آیا ممکن است؛ آن پمپ آب چنین کاری را با بدن بچه بکند؟!

معاونت برنامه‌ریزی شهرداری همچنین خطاب به حکیمی‌پور در خصوص هزینه نمایشگاه شهرآفتاب اظهار کرد: 20 روز است کار این نمایشگاه تمام شده و همزمان با آن نمایشگاه کتاب برگزار شده است. هنوز پیمانکاران در حال کار هستند و باید اسناد و صورت وضعیت بیاید.

وی در پایان در خصوص این مسئله شهردار تهران 10 روز برای پاسخگویی به تذکرات اعضای شورا زمان دارد، گفت: این قانون مربوط به سال 1336 است و در آن زمان شهرداری می‌توانست طی 10 روز پاسخ دهد اما ما در این زمان برای پاسخگویی به تذکرات دو، سه ماه وقت لازم داریم.

در ادامه چمران خطاب به امانی متذکر شد: این قانون مربوط به سال 1375 است و در سال 36 هنوز شورای شهری وجود نداشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------