موضع ستاد کل درباره رد طرح کاهش جانبازی، رزمندگی و آزادگی برای معافیت از سربازی



 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی ,سربازی

در پی رد لایحه احکام دائمی شدن برنامه‌های توسعه کشور از سوی شورای نگهبان، طرح کاهش زمان جانبازی، آزادگی و رزمندگی برای بهره مندی از معافیت سربازی نیز رد شد.

موضوعی که سردار کمالی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح موضع ستاد کل نیروهای مسلح در قبال آن پرداخت.

 

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره موضع ستاد کل پیرامون رد این لایحه، اظهار کرد: در ماده ۵ این لایحه آمده بود که برای معافیت از سربازی درصد جانبازی پدران از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یابد همچنین طول مدت آزادگی یا رزمندگی نیز از ۲۴ ماه و ۳۰ ماه به ۱۲ ماه کاهش پیدا کند. که شورای نگهبان در مجموع با این لایحه موافقت نکرده و بالطبع طرح مذکور نیز از سوی شورای نگهبان رد شد.

سردار کمالی با بیان اینکه بخشی از توان رزمی و نیروی انسانی در نیروهای مسلح را کارکنان وظیفه یا همان سربازان شامل می‌شوند گفت: سربازان نقش کلیدی در نیروهای مسلح دارند و لذا هر طرح و لایحه‌ای که سبب کاهش تعداد کارکنان وظیفه شود، به توان رزمی کشور صدمه می‌زند. از این رو تصمیم گیری درباره آن باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درباره این طرح نظر ستاد کل نیروهای مسلح پرسیده نشده و بدون هماهنگی در مجلس تصویب شد اظهار کرد: به همین دلیل ستاد کل موافق آن نبود. از نظر ما این موضوع با توجه به حساسیت‌هایی که دارد باید در جلسه مشترک مورد بررسی قرار گرفته و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

کمالی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بحث بر سر موافقت یا عدم موافقت با ارائه تسهیلات سربازی به فرزندان و خانواده‌های جانبازان، آزادگان و رزمندان نیست گفت: در حال حاضر بحث ما بر سر تشریفات این طرح است که بدون هماهنگی ما انجام شده که امیدواریم مجلس نظرات ستاد کل را اخذ کرده و این طرح پس از اخذ نظرات کارشناسی تصویب شود.

وی درباره اینکه در حال حاضر خدمات ارائه شده به فرزندان ایثارگران، جانبازان و رزمندگان چگونه است به ایسنا گفت: هم اکنون به ازای هر ۲۵ درصد جانبازی یکی از فرزندان جانبازان از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند. همچنین به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی یک فرزند و به ازای هر ۳۰ ماه سابقه رزمندگی نیز یک فرزند این افراد می‌تواند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شود.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------