اینترنت ارزان ‌شد



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , اینترنت

اینترنت حداقل ١٥ درصد و حداکثر ٥٠ درصد ارزان می‌شود هزینه استفاده از سایت های داخلی به نصف سایت های خارجی می رسد

 تعرفه اینترنت کاربران نهایی حداقل ١٥ درصد ارزان می شود.

 

این موضوع در حالی اتفاق می افتد که دولت به صورت رسمی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را کلید زده است و بر اساس اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی تعرفه و هزینه استفاده از خدمات شبکه ملی اطلاعات به نصف خواهد رسید. این موضوع به آن معناست که با انتقال برخی سرورهای اینترنتی به داخل کشور هزینه استفاده از محتوای سایت های داخلی به نصف محتوای سایت های خارجی می رسد. ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین تاکید کرده است تا پایان امسال این تعرفه ها به یک چهارم نیز خواهد رسید.  کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین نشست خود با افزایش نرخ تعرفه تلفن ثابت و کاهش قیمت اینترنت موافقت کرد.

 

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات دیروز از اعلام تعرفه های جدید به رسانه ها خودداری کرد و گفت تعرفه های تصویب شده در این کمیسیون باید برای تصویب نهایی به هیات دولت برود و پس از آن اعلام عمومی می شود.  این موضوع در حالی رخ می دهد که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود این کاهش تعرفه کمتر از ١٥درصدی که قول داده بودم، نخواهد بود. حالا همزمان با کاهش نرخ تعرفه عمومی اینترنت، دولت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را کلید زده است که بر اساس اعلام شورایعالی فضای مجازی در نخستین گام بانک ها به این شبکه متصل می شوند.

 

فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی زمان اتصال بانک ها به شبکه ملی اطلاعات را هفته آینده دانست و تاکید کرد سایر ارگان ها و نهادهای کشور نیز به تدریج به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. او درباره شبکه ملی اطلاعات توضیح داد:  شبکه ملی اطلاعات شبکه مستقل و با مدیریت داخلی ارتباطات داخل کشور است که قابلیت اتصال به شبکه های جهانی را دارد. و ادامه داد:  با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، کیفیت و سرعت خدمات در مقایسه با خدمات مشابه خارجی بهتر و بیشتر می شود .


محمد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اشاره به کاهش تعرفه اینترنت ناشی از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: این کاهش تعرفه به اصلاح تعرفه‌ی اینترنت که وزیر قول داده بود ارتباط ندارد. بلکه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علاوه بر آن کاهش تعرفه ای که وزیر قول داده است تعرفه تبادل ترافیک داخلی نیز برای کاربران نهایی از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان می رسد که بر این اساس مثلا کاربری که می‌خواهد ویدیو در تلگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها بگذارد، می‌تواند از آپارات با قیمت کمتر استفاده کند.»

 

گفتنی است شبکه ملی اطلاعات که پیش از این با اصطلاح نادرست «اینترنت ملی» جا افتاده بود در واقع با ایجاد یک شبکه داخلی امکان ثبت الکترونیک تمامی داده های کشور را ایجاد می کند که این مساله نقش بسیار مهمی در شفافیت اطلاعات و جلوگیری از فساد مالی و اداری دارد. این شبکه همچنین با انتقال برخی سرورهای خارجی اینترنت به داخل کشور امکان تبادل ارزان تر داده ها را فراهم می کند. شبکه ملی اطلاعات در تمامی کشورهای پیشرفته جهان وجود دارد و امکان دسترسی شفاف به اطلاعات را برای جلوگیری از فسادهای اداری فراهم می کند.


 اخبار اجتماعی  -  شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------