زمان آغاز سرشماری نفوس و مسکن




 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی,سرشماری نفوس و مسکن

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران از آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 از سوم مهر ماه خبر داد و افزود:سرشماری این دوره به سه روش اینترنتی، حضوری و تلفنی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، نعمت‌الله ترکی در حاشیه سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 95، گفت: یکی از دستور جلسات شورای برنامه‌ریزی ، بررسی روند اجرایی سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 بود که دستگاه‌های اجرایی نظرات و پیشنهادات خود را در جهت برگزاری بهتر این سرشماری اعلام کردند.

وی افزود: از سال 1390 برای تحقق برنامه توسعه کشور سرشماری نفوس و مسکن از 10 سال به دوره پنج ساله کاهش پیدا کرد. در حقیقت از سال 90 به بعد، هر 5 سال سرشماری نفوس و مسکن انجام خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران درخصوص روش‌های اجرایی شدن این سرشماری گفت: از سوم مهرماه به مدت یک ماه سرشماری به روش خودتکمیلی انجام خواهد شد که در این روش خانوارها اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت خواهند کرد. در مرحله بعد و به مدت 20 روز، به روش فیزیکی و با مراجعه ماموران، اطلاعات افراد ثبت خواهد شد.

 ترکی تاکید کرد: در این دوره در روش حضوری ماموران اطلاعات را با تبلت‌هایی که همراه خود دارند ثبت خواهند کرد و در مرحله آخر نیز برای خانوارهای غایب، سرشماری به صورت مصاحبه تلفنی انجام خواهد شد.

وی بررسی مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی را یکی دیگر از مصوبات سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران خواند و افزود: در این جلسه مصوب شد که کلیه صنوف مزاحم در شهر تهران که توسط دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران رصد شده‌اند، به شهرک صنعتی قرچک انتقال پیدا کنند. قطعا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرک صنعتی، مقدمات انتقال این صنوف فراهم خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران افزود: واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که طی آن دستگاه‌های مختلف گزارشی از پروژه‌هایی که برای واگذاری به بخش خصوصی آماده کردند، ارائه دادند.

ترکی ادامه داد: تاکنون 105 پروژه در استان تهران جهت واگذاری به بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی، فرهنگی و... آماده شده است که امیدواریم روند واگذاری آنها هرچه سریع‌تر انجام شود.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران تاکید کرد: استان تهران ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف دارد. برهمین اساس پروژه‌هایی که می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، مشخصاتشان به صورت کامل اعلام شده است. قطعا در روند واگذاری نیز تعامل و همکاری حداکثری انجام خواهد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------