سازمان هواشناسی اعلام کرد تداوم ناپایداری‌های جوی در کشور/احتمال سیلابی شدن برخی استان‌ها



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سازمان هواشناسی

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال سیلابی شدن برخی استان‌های کشور، از تداوم ناپایداری‌های جوی و وزش بادشدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور طی روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با  ایسنا ، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌هاي پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۲۴ خرداد) در دامنه‌هاي شرقی البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین شدت بارش‌ها در استان‌هاي خراسان شمالی، شمال خراسان رضوي و گلستان خواهد بود و احتمال رخداد تگرگ، سیل و آبگرفتگی نیز در این استان ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد شدید و طوفان و گرد و خاك در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق رخ خواهد داد، اظهار کرد: امروز بخش‌هاي مرکزي و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریاي عمان نیز مواج خواهد بود. روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد، از ناپایداري‌ها کاسته شده و به شمال شرق کشور محدود می‌شود و این سامانه بتدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

چهارشنبه جو آرام بر کشور حاکم می‌شود
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در روز سه‌شنبه وزش باد شدید و گرد و خاك در شمال شرق، شرق و جنوب شرق همچنان ادامه خواهد داشت. بخش‌هاي مرکزي و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز نیز مواج خواهد بود.   این درحالیست که در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، جو آرام و پایداري بر غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد، صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۲ و ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، کمی ابري، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای ۳۴ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------