ربیعی : کسری 36 هزار میلیارد تومانی صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای تا پایان 94



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه گزارشی از وضعیت نامناسب صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی اظهار کرد: جمع کسری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تا پایان سال 94، 36 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی ناخوشایند است، گفت: بنده پیش از این در جلسه غیر علنی مجلس نهم نیز در این باره به نمایندگان گزارش دادم که وضعیت صندوق‌ها ناپایدار است و دولت و مجلس باید برای پایدارسازی اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: این وزارتخانه مسوول مستقیم چهار صندوق بازنشستگی کشوری،تامین اجتماعی، کارکنان صنعت فولاد، کشاورزان و روستاییان است و تنظیم و هدایتگری سایر صندوق‌ها را نیز برعهده دارد. در واقع بیش از 50 میلیون نفر از افراد تحت پوشش این چهار صندوق قرار دارند و اگر میزان پوشش بیمه سلامت را هم اضافه کنیم تمام جمعیت کشور به معنای واقعی تحت پوشش این چهار صندوق و بیمه سلامت هستند.

ربیعی ادامه داد: میزان کسری تصویب شده در بودجه سازمان تامین اجتماعی تا پایان 94، 15 میلیارد تومان، صندوق بازنشستگی کشوری 3.3 هزار میلیارد تومان، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد 1.4 هزار میلیارد تومان است و اگر کسری‌های مرتبط با سایر صندوق‌ها را مرتبط کنیم 13.3 هزار میلیارد تومان می‌شود. بنابراین جمع کسری صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای تا پایان سال 94، 36 هزار میلیارد تومان می‌شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------