جریمه در انتظار تاکسی‌ و مسافربرهای شهرستانی در تهران



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, جریمه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که هیچ یک از خودروهای دارای پلاک شهرستان اعم از تاکسی و خودروی شخصی حق مسافربری در معابر پایتخت را ندارند و در صورت مشاهده این اقدام توقیف و جریمه در انتظارشان خواهد بود.

سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با   ایسنا، از اجرایی شدن طرح برخورد با مسافربرهای با پلاک غیر از تهران خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نسبت به اجرای این طرح هشدارهای لازم را دادیم و از حدود یک ماه قبل پس از فرهنگسازی‌های لازم این طرح در معابر پایتخت اجرا شد و بر اساس آن خودروهایی که با پلاک شهرستان اقدام به مسافربری در تهران کنند برای بار اول جریمه شده و برای بار دوم علاوه بر جریمه خودرویشان توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.
وی درباره اینکه آیا این طرح تنها برای خودروهای شخصی اجرا خواهد شد یا خیر، گفت: این طرح برای تمامی خودروهای دارای پلاک شهرستان است، یعنی علاوه بر اینکه یک خودروی شخصی حق مسافربری در تهران را ندارد، جابجایی مسافر از سوی تاکسی دیگر شهرها در تهران نیز غیرمجاز بوده و مشمول این قانون می‌شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه این خودروها 400 هزار ریال جریمه خواهند شد، اظهار کرد:‌ همچنین در صورتی که ماموران ما با خودروهای پلاک شهرستان مواجه شده و پس از استعلام متوجه شوند که این خودرو پیش‌تر نیز به همین دلیل جریمه شده است، خودرو مذکور را به پارکینگ انتقال می‌دهند و خودرو حداقل تا سه روز در پارکینگ  خواهند ماند.
 
حسینی درباره پلاک‌های حومه تهران، همچون ایران 21، ایران 68 و ایران 78 نیز گفت: این ممنوعیت برای این دسته از پلاک‌ها نیز وجود دارد و در صورت مسافربری جریمه و اعمال قانون خواهند شد.
وی همچنین از ممنوعیت بکارگیری خودروهای شخصی و تاکسی‌های دارای پلاک شهرستان به عنوان آژانس و سرویس مدارس در تهران خبر داد و افزود: آژانس های تهرانی و مسئولان مدارس حق ندارند از خودروها و تاکسی‌های دارای پلاک شهرستان استفاده کنند.

 
ممنوعیت تردد تاکسی‌های شهرستان در طرح ترافیک و زوج و فرد
 
 
به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز نسبت به اعمال قانون و جریمه تاکسی‌های شهرهای دیگر اقدام می کند و رانندگان تاکسی‌ با پلاک شهرهای دیگر نباید گمان کنند که مجوز ورود به محدود زوج و فرد و طرح ترافیک را دارند، چرا که این مجوز تنها مربوط به پلاک‌های شهر تهران یعنی ایران 11، 22، 33، 44، 55، 66، 77، 88 و 99 خواهد بود و اگر پلاک‌های بعدی همچون ایران 10 تا ایران 90 هم وارد شود تنها تاکسی‌های دارای این پلاک‌ها اجازه تردد در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را خواهند داشت.
 
حسینی با اشاره ممنوعیت مسافربری تاکسی‌های دارای پلاک شهرستان در تهران افرود: تاکسی‌های شهرهای دیگر اجازه مسافربری در تهران را ندارند. اما متاسفانه برخی از تاکسی‌های خطی که از داخل تهران به مقاصدی چون کرج، رباط کریم، شهریار، دماوند، ورامین، پردیس و ... حرکت می‌کنند دارای پلاک آن شهر هستند که این دسته از خودروها نیز تنها مجازند در همان مسیر حکرت کرده و اجازه مسافربری در دیگر نقاط پایتخت را ندارند.
 
وی درباره آن دسته از شهروندانی که ساکن تهران بوده اما پلاک خودرویشان مربوط به شهری دیگر است، گفت: این افراد باید با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، پلاک وسیله نقلیه خود را تعویض کرده و پلاک تهران دریافت کنند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه آیا محدودیتی برای تردد خودروهای دارای پلاک شهرستان در تهران وجود دارد یا خیر، به ایسنا گفت: محدودیت‌ها تنها برای مسافربری بوده و اگر افرادی با وسیله شخصی خود از شهری دیگر به تهران بیایند محدودیتی برای رفت و امدشان در تهران وجود ندارد و تنها باید توجه کنند که در ساعات غیرمجاز وارد محدوده طرح زوج و فرد و ترافیک نشوند.
انتهای پیام
 

لینک کوتاه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------