نصب ۲ هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی, تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس راهور ناجا از نصب بیش از دو هزار دستگاه دوربین کنترل تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: جانمایی نصب این دوربین‌ها در ۳۶ هزار کیلومتر از جاده‌ها در حال انجام است.

 به گزارش ایلنا، سردار "تقی مهری" در بازدید از قرارگاه پلیس راه گلستان گفت: این دوربین‌ها با همکاری پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در جاده‌های شریانی کشور از جمله محورهای "تهران- کرج"، "قزوین- زنجان- تبریز" و "قزوین به رشت" نصب می‌شود.

وی نصب این دوربین‌ها را در راستای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت در راستای راهبردهای راهور در سال ۱۳۹۵ دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیکی با همکاری آموزش و پرورش در قالب جذب همیاران پلیس، پلیس‌یارجوان و نوجوان در مناطق شهری و با همکاری دهیاران در مناطق روستایی از دیگر راهبردهای پلیس راهور در سال جاری است.

سردار مهری با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته افزود: سال گذشته در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ تصادف منجر به فوت داشتیم که نتیجه آن کشته شدن ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان بوده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را سه عامل اصلی در تصادفات منجر به فوت در سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: میزان تصادفات پارسال در مقایسه با سال ۱۳۹۳ با وجود افزایش یک و نیم میلیونی وسایل نقلیه موتوری (خودرو و موتورسیکلت) در سال ۹۴، کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی رانندگان نسبت به قوانین رانندگی و رعایت آن و کنترل و نظارت‌هایی که توسط پرسنل راهور انجام می‌شود از عوامل اصلی کاهش چند درصدی تصادفات منجر به فوت با وجود افزایش وسایل نقلیه بوده است.

وی گفت: در سال گذشته یک و نیم میلیون جلد گواهینامه جدید برای متقاضیان در کشور صادر شده که آمار کل گواهینامه‌های فعال به ۲۵ میلیون جلد افزایش یافته است، ضمن اینکه هم اکنون ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت در کل کشور فعال است.

سردار مهری آمار تصادفات در گلستان به‌ویژه در بخش موتورسیکلت سواران را در مقایسه با میانگین کشوری بالا دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر و تلاش برای فرهنگ‌سازی و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم تاکید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------