شهرداری تهران: حادثه شهران ربطی به مترو نداشت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی, شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران را با حفاری مترو قویا تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا  ، سیدجعفر تشکری هاشمی در تشریح آخرین وضعیت حادثه شهران با بیان اینکه در انفجار لوله گاز هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها کاملا مشهود بود، گفت: از ساعات اولیه حادثه، ستاد مدیریت بحران با حضور تمامی دستگاه‌های دخیل از جمله پلیس، ادارات آب، برق، گاز، دادستانی کشور، شهرداری و... برگزار شد و به خوبی بحران مدیریت شد.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت برق در اولین گام با توجه به از بین رفتن دکل‌های برق اقدام به رفع مشکل قطع برق کرد گفت: حضور تمامی مسوولان و کوشش آنها جای تقدیر و تشکر دارد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سیستم تلفن همراه در منطقه شهران وصل شده اما راه‌اندازی خطوط تلفن ثابت با توجه به از بین رفتن فیبر نوری و کابل‌ها زمان‌بر است، افزود: اقدامات خوبی در حین و بعد از حادثه انجام شد اما باید درخصوص جبران خسارات آسیب‌دیدگان، تعیین تکلیف شود.
 
تشکری‌هاشمی با بیان اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی است اظهار کرد: در شبکه‌های مجازی، عنوان شده است که حفاری تونل مترو علت وقوع این حادثه بوده است که قویا  تکذیب می‌شود، چراکه از دو ماه گذشته عملیات حفاری تونل به خط 6 تمام شده بود و حتی لاینینگ تونل نیز انجام شده بود.
 
وی با بیان اینکه مترو 25 متر زیر زمین است، گفت: این در حالی است که لوله گاز 18 اینچی در 1.5متری زمین کار گذاشته شده بود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه گودال محل حادثه پر شده است، ادامه داد: پس از اتمام کابل‌کشی روی آن آسفالت خواهد شد.
 
تشکری‌هاشمی با بیان اینکه در پی این حادثه 5 نفر دچار آسیب جزیی شده‌اند که 4 نفر از آنان آتش‌نشان بودند که به صورت سرپایی در محل درمان شدند، گفت: پیمانکار عنوان کرده است که یک نفر از کارگران مترو در زیر آوار محبوس شده است اما مابقی کارگران با توجه به زمان سحر و نماز و تعویض شیفت در داخل تونل نبودند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه آواربرداری از تونل مترو همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون جسدی پیدا نشده است و همچنان تلاش ادامه دارد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------