یک هکر به سایت سازمانهای دولتی حمله کرد و به 3000فیش حقوقی دست یافت،اما نیت مجرمانه نداشت!



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , هک سایت‌های دولتی

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران گفت: فردی که اخیرا سایت‌های دولتی ایران را هک کرد توانست اطلاعات مربوط به بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها را در اختیار بگیرد و از جمله به سه هزار فیش حقوقی دسترسی پیدا کند.

 به  گزارش  تسنیم ؛ عليزاده در ارتباط تلفني با بخش خبري نيمروزي سيما افزود: شخصي كه خود را در فضاي مجازي «مافيا هكينگ تين» معرفي كرده بود عامل هك چند سايت دستگاه‌هاي دولتي است كه از يك سال پيش بخش مديريت محتواي سايت‌ها مشهور به «سي.ان.اس» را شناسايي كرده است.

 وي گفت: اين هكر تلاش كرد به دستگاه‌ها اطلاع دهد كه حفره امنيتي موجود در پايگاه‌هاي اينترنتي سازمان‌هاي‌شان را مرتفع كنند اما دستگاه‌ها توجه نكردند. عليزاده افزود: اين فرد علاوه بر اينكه بر اطلاعات جاري در پايگاه‌هاي اينترنتي دسترسي داشته اطلاعات مربوط به بانك‌هاي اطلاعاتي دستگاه‌ها را نيز در اختيار گرفته اما از آنجايي كه انگيزه تبهكارانه نداشت از انتشار اطلاعات از جمله سه هزار فيش حقوقي استفاده نمي‌كند.


وي ادامه داد: اين متهم به سه هزار پايگاه اينترنتي نفوذ كرده كه از اين تعداد ٣٨ پايگاه به سازمان‌هاي دولتي با پسوند gov اختصاص دارد. سخنگوي مركز بررسي جرايم سازمان يافته افزود: اين هكر توانست به پايگاه اينترنتي سازمان ثبت، راه و شهرسازي، گمرك، سازمان صنايع و معادن و ٣٧٠ پايگاه اينترنتي دانشگاه‌ها نفود كند.

 

وي گفت: اين فرد در حد تغيير چهره اين پايگاه‌ها كه پايين‌ترين حد خرابكاري در فضاي سايبري است به اقدام مجرمانه دست زده است. سخنگوي مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري با اشاره به اشكالات موجود در پايگاه‌هاي اينترنتي كه موجب نفوذ به آنها شده است، افزود: بخش‌هاي مديريت محتواي اين پايگاه‌ها به روزرساني نمي‌شد، براي طراحي و اجراي محتواي اين پايگاه‌ها به شركت‌هاي معتبر سفارش داده نشده، فايروال‌ها مورد استفاده قرار نمي‌گرفته، نيروي متخصص و كافي براي به روزرساني وجود نداشته است و از ميزبانان استاندارد در فضاي مجازي براي ايجاد پايگاه استفاده نمي‌شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------