استاندار جدید خوزستان: از همه نخبگان برای توسعه استان استفاده خواهم کرد



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,استاندار جدید خوزستان

استاندار جدید خوزستان گفت: از همه نخبگان استان برای توسعه استان استفاده خواهم کرد. برادران عرب و غیر عرب در استان با وفاق و همدلی مرا در این وظیفه خطیر کمک خواهند کرد.

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: شناخت کامل و دقیقی از استان خوزستان دارم زیرا خودم اهل این استان بزرگ هستم و از پتانسیل ها و توانمندی های آن آگاه هستم.

وی گفت: قطعا تلاش خواهم کرد از همه نخبگان استان برای آبادانی و توسعه همه جانبه استان استفاده شود زیرا این استان دارای نخبگان زیادی از اقوام و طیفهای مختلف است.

وی برادری و دوستی را لازمه کار خود دانست و گفت: برادران عرب و غیر عرب در استان با وفاق و همدلی مرا در این وظیفه خطیر کمک خواهند کرد.

وی گفت: با برنامه کامل به استان خواهم آمد و تلاش خواهم کرد نواقص موجود برطرف شده و مسیر توسعه استان هموار و رشد متوازن آن شدت گیرد.

وی استان خوزستان را استانی بزرگ با مردمانی بزرگ توصیف کرد و گفت: نقش استان خوزستان در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این مردم شایسته هر گونه خدمت و خدمتگزاری هستند.

استاندار جدید خوزستان به پتانسیلهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی ، علمی و دیگر عرصه ها اشاره کرد و گفت : تلاش خواهم کرد تا خوزستان در اندازه بزرگی نامش مطرح شود که در این راستا نقش نخبگان و افراد شایسته بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در نشست هیات دولت به عنوان استاندار جدید خوزستان انتخاب و معرفی شد.

غلامرضا شریعتی مورد حمایت جمعی از روحانیان و مورد اجماع برخی از نمایندگان مجلس از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب می باشد.

 غلامرضا شریعتی در دوران اصلاحات سابقه مدیرکلی سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، معاونت سیاسی امنیتی استانداری و در محدوده زمانی کوتاهی به عنوان سرپرست استانداری خوزستان مشغول فعالیت بود.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شادگان، مدیریت شبکه بهداشت و درمان ماهشهر، قائم مقام و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و عضو هیات تخلفات اداری این دانشگاه از مسئولیت های پیشین غلامرضا شریعتی می باشد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار پیشین خوزستان 21 اردیبهشت پست استانداری خوزستان را پس از سه سال واگذار و فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی به عنوان سرپرست استانداری این استان منصوب شد.

استانداری خوزستان از ۱۸ فرودین ماه ۱۳۵۸ تاکنون 14 استاندار و سه سرپرست استانداری را به خود دیده است.

سید احمد مدنی، سیدمحمد غرضی (کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری)، محمدفروزنده، علی جنتی (وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محسن میردامادی، محمدحسن تولایی، علیرضا تابش، محمدحسین مقیمی، احمد خرم، عبدالحسن مقتدایی، فتح الله معین نجف آبادی، امیر حیات مقدم و سید جعفر حجازی استانداران این استان از بدو انقلاب تا کنون بوده اند و با احتساب دو بار استانداری مقتدائی این استان 14 استاندار را بعد از انقلاب تجربه کرده است.

برخی استاندارانی که در سال های پس از انقلاب در خوزستان فعالیت کرده اند، در سال های بعد در جایگاه های بالای دولتی حاضر شده اند که از آن جمله می توان به احمد خرم اشاره کرد که در دولت دوم خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری انتخاب شد.

سیدمحمد غرضی نیز دومین استاندار خوزستان در سال های پس از انقلاب است که در بهمن 58 و در دوره سرپرستی هاشمی رفسنجانی بر وزارت کشور، به جای احمد مدنی به استانداری خوزستان آمد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان وزیر نفت انتخاب و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به خدمت شد.

علیرضا تابش و محمدحسین مقیمی نیز که به ترتیب در سال های 71 و 72 استاندار خوزستان بوده اند، در سال های بعد مسئولیت هایی را در وزارت کشور بر عهده داشتند.

محمد فروزنده نیز که در سال 60 و در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی استاندار خوزستان بود، در سال های بعدی سمت های اجرایی فراوانی را تجربه کرد که از آن جمله می توان به وزارت دفاع در دولت دوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد؛ او هم اکنون رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان است.

محسن میردامادی نیز در سال های بعد به عنوان نماینده مردم تهران راهی مجلس شورای اسلامی شد.

علی جنتی وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 62 استاندار خوزستان شد و چهار سال در خوزستان ماند.

پس از آن نیز به عنوان استاندار خراسان، معاون وزیر ارشاد، سفیر ایران در کویت و معاون سیاسی وزیر کشور فعالیت داشت.

کمترین مدت استانداری مربوط به سرپرستی 'مرتضی روزبه' است به مدت 39 روز و بیشترین مربوط به 'سیدجعفر حجازی' در حدود 6 سال است .


اخبار  اجتماعی  - عصر ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------