گرگ های گرسنه در مسیر شهرها



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , گرگ

گونه گرگ می تواند برای چند روز گرسنگی را تحمل کند ولی طاقت دیدن گرسنگی توله هایش را ندارد و به این منظور در اینگونه مواقع بدون هراس به هر طعمه ای حمله می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: با توجه به کاهش طعمه، دفع ناصحیح پسماند و لاشه حیوانات، احتمال حضور گرگ در روستاها و حمله به شهروندان زیاد است.

به گزارش خبر آنلاین، جواد نوری، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: چند عامل در حضور گرگ در اطراف مناطق مسکونی و حمله به گله گوسفندان و ساکنان تاثیر دارد.

وی مهمترین عوامل را کمبود طعمه، فشار گرسنگی، دفع ناصحیح پسماندهای گوشتی و لاشه حیوانات تلف شده و تلاش گرگ برای به دست آوردن غذای سهل الوصول ذکر کرد.

وی تاکید کرد: گونه گرگ می تواند برای چند روز گرسنگی را تحمل کند ولی طاقت دیدن گرسنگی توله هایش را ندارد و به این منظور در اینگونه مواقع بدون هراس به هر طعمه ای حمله می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن افزود: همچنین هنگام زاد ولد گرگ به علت نیاز توله ها به غذا ، گرگ با ورود به اطراف مناطق مسکونی و جوامع انسانی به گله گوسفندان و انسان حمله می کند.

نوری خاطرنشان کرد: برخی از افراد از روی دشمنی و غرض ورزی یا کنجکاوی اقدام به تخریب لانه گرگ و سرقت توله های این گونه وحشی می کنند که این امر نیز در نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی تاثیر دارد.

وی گفت: خطر حمله گرگ، به بخشداران اطلاع رسانی شده است همچنین با حضور در نشست دهیاران توصیه های لازم به آنان شده است.

وی تاکید کرد: کودکان و افراد مسن به علت پایین بودن توان بدنی در معرض حمله گرگ قرار دارند که توصیه می شود این طیف از افراد به تنهایی در بیرون از منزل به خصوص هنگام صبح و غروب آفتاب حضور نیابند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن یادآور شد: با توجه به پیشروی گرگها به سمت اطراف مناطق مسکونی از خانواده ها انتظار می رود از افراد کم سن و سال و ضعیف بعنوان چوپان استفاده نکنند همچنین برای گله های بزرگ سگ نگهبان و چند چوپان در نظر بگیرند.

نوری افزود : طبق گزارش کلانتری شهر قروه درجزین رزن گرگها در سالجاری به شش گله گوسفند حمله کرده اند هرچند آمار دقیقی از میزان تلفات در دست نیست.

وی اظهار کرد: پس از بررسی حمله گرگ به کودک خردسال در روستای عمان مشخص شد ابتدا گرگ برای یافتن لاشه حیوانات در اطراف روستا حضور یافته که پس از نیافتن طعمه به گله گوسفندان حمله می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رزن افزود: پس از حمله یک بره را زخمی می کند ولی چوپان و افراد حاضر در کنار گله بره زخمی را از چنگال گرگ رها می کنند.

نوری گفت: این گرگ که در حمله به گله ناکام مانده بود به باغهای اطراف روستای عمان نزدیک شده و در این منطقه به یک کودک خردسال حمله می کند که این حمله هم بواسطه حضور خانواده موفقیت آمیز نبود.

لازم به ذکر است اهالی شهرستان رزن از اوایل سال 90 تاکنون مورد هجوم و حمله گرگ قرار گرفتند بگونه ای که مدیر کل حفاظت محیط زیست اقدم به برگزاری جلسه ای در بخشداری رزن و ارائه توصیه هایی به مسئولان بویژه دهیاران برای ایمن ماندن شهروندان بویژه کودکان و افراد مسن از حمله گرگ ها کرد.

اواسط تیرماه سال گذشته گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شده است.

و در دو حادثه که در دو روز متوالی رخ داد گرگ از ناحیه گردن و صورت یک دختر و پسر حدود چهارساله را در روستاهای تخت و ملابداغ زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.

سرهنگ جمشید باقری، فرمانده انتظامی شهرستان بهار نیز در اواخر بهمن ماه سال گذشته از کشف جسد یک مرد 30 ساله در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) خبر داد که طبق بررسی های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود بگونه ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن وی باقی مانده بود.

در آخرین گزارش منتشره نیز گرگ در دو نوبت 19 خرداد امسال اقدام به حمله به دو کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن کرد.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه درجزین و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------