مالچ‌پاشی بهترین روش برای جلوگیری از وقوع گرد و غبار/ هزینه یک تن قیر 600 هزار تومان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, قیر

تاجیک گفت: باید از حجم زیاد نفت کوره موجود در کشور به منظور جلوگیری از وقوع گرد و غبار و تثبیت خاک استفاده کنیم.

حسن تاجیک رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با  ایلنا درباره استفاد ه از قیر برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار گفت: برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار باید وکیوم باتوم و یا مالچ را بریزیم و چون نرمی دارد و استقامت و ماندگاری آن نیز بیشتر است و خاک را تثبیت می کند.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم هزینه کنیم و مالچ روی کویر بپاشیم امکان رویش گیاه نیز وجود دارد زیرا فقط خاک را تثبیت می کند ضمن اینکه از روشی که در کشورهای ژاپن و سنگاپور که برای ساخت تپه استفاده می کنند می‌توانیم بهره ببریم و به این ترتیب از آسیب پذیری خاک نیز جلوگیری می‌شود.

تاجیک خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم از قیر ترکیبی و یا پلیمری برای تثبیت خاک استفاده کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که حیات و محیط زیست نیز از بین نرود.

وی با بیان اینکه ما باید از حجم زیاد نفت کوره موجود در کشور به این منظور استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: البته برای این منظور باید با کشورهای عربستان و عراق نیز هماهنگ باشیم چون حجم زیادی از گرد و غبار از این کشورها روانه ایران می شود.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی درباره میزان هزینه این اقدام نیز یادآور شد: الان یک تن قیر 600 هزار تومان است لذا باید تیم کارشناسی این موضوع را بررسی کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------