بهانه ای برای دریافت شهریه کلان در مدارس غیردولتی /در مدرسه ما"خانم جولین" زبان درس می دهد!



 اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی, مدارس غیر انتفاعی

خبر رسیده است که برخی از مدارس غیر انتفاعی برای گرفتن پول بیشتر از خانواده‌ها در درس‌های عربی و انگلیسی از معلم‌هایی استفاده می‌کنند که شهروند کشورهای دیگر هستند.

آنها مدعی شدند معلم‌های زبان‌های خارجی‌شان از همان دیار هستند و بنابراین بهتر می‌توانند آموزش دهند. موضوعی که این روزها به یکی از دغدغه‌های مسئولان آموزش و پرورش تبدیل شده است چرا که مسئولان این وزارتخانه بر این باورند که آقای مایکل و یا استفانی که در مدارس غیر دولتی تدریس می‌کنند هیچ کدام در آموزش و پرورش گزینش نشده‌اند.


تخلف شهریه، بیشتر از آنکه تخلف باشد نوعی دهن کجی به قانون است چرا که مدیران مدارس غیر دولتی توجهی به الگوی تعیین شهریه که از سوی آموزش و پرورش به مدارس سراسر کشور ابلاغ می‌شود ندارند. خودشان برای خودشان شهریه مصوب می‌کنند و خانواده‌ها هم مجبور به پرداخت آن هستند و در سوی دیگر حالا مدیران این مدارس پا را فراتر گذاشته‌اند و برای گرفتن شهریه بیشتر از معلمان و اردوهای خارجی حرف می‌زنند.

موضوعی که یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش  گفت: «یک عده از افراد فرصت طلب دنبال نام از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا پول به دست آورند حالا مدارس غیر انتفاعی برایشان دکان شده است. مسئولان آموزش و پرورش هم هر چقدر درباره شهریه‌ها حرف می‌زنند و بخشنامه می‌دهند آنها کار خودشان را می‌کنند.»


او با اشاره به اینکه نوع تخلفات مدارس غیر دولتی فقط شهریه نیست، تأکید کرد: «هم اکنون در تهران مدارسی وجود دارد که از معلمان شهروند کشور انگلیس برای درس زبان خارجی استفاده می‌کنند. برای همین معلم کلی پول از خانواده‌ها می‌گیرند. شما آگهی‌های تبلیغاتی این مدارس را ببینید متوجه می‌شوید که اصلاً برای چه مواردی از خانوادها هزینه دریافت می‌کنند. سؤال اصلی ما هم همین است که این آقای مایکل یا خانم جولین که در این مدارس معلم زبان انگلیسی است آیا از وزارت آموزش و پرورش حکم معلمی گرفته است و یا این آقایان و خانم‌ها گزینش شده‌اند»


وی تأکید کرد: «در دولت نهم و دهم یکسری مجوز‌های بی‌قاعده‌ای به برخی از آقایان داده‌اند و حالا هیچ کس نمی‌تواند در برابر این تخلفات کاری بکند.»


سخنگوی آموزش و پرورش تهران  گفت: «اگر موارد اینچنینی را در مدارس ببینیم با آنها برخورد جدی خواهیم داشت. برای مدرسه‌ای که از معلم شهروند انگلیس برای تدریس استفاده کرده است در هیأت نظارت بر مدارس پرونده تشکیل شده است و ما به طور جدی با این موضوع برخورد خواهیم کرد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------