کاهش سن مصرف مواد مخدر به 12 سال



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,سن مصرف مواد مخدر

رئیس دادگستری شهرستان رودان از کاهش سن مصرف مواد مخدر در جامعه به 12 سال خبرداد.

حسن نیک طبع در گفت و گو با  ایسنا‌ افزود: سن مصرف مواد مخدر رو به کاهش است و در حال حاضر به سن 12 سال رسیده است که متأسفانه شاهد هستیم دانش آموزان دوره راهنمایی نیز به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پیشگیرانه‌ای باید انجام شود تا خانواده‌ها از اثرات مصرف مواد مخدر آگاه شوند و از فرزندان خود مراقبت کنند تا دچار اعتیاد نشوند.

رئیس دادگستری شهرستان رودان به نشانه‌های رفتاری افراد مصرف کننده مواد مخدر نیز اشاره و اضافه کرد: مواد مخدر باعث ایجاد بیماری‌های افسردگی، شیدایی و یا مخلوطی از آنها می‌شود، این علائم به صورت تحریک پذیری، انبساط خلق و افسردگی دیده شده و افراد معتاد دچار اختلالات خواب نیز میشوند.

نیک طبع غرور کاذب و عدم توانایی در "نه" گفتن را از دلایل رفتن جوانان به سمت اعتیاد دانست و عنوان کرد: برخی از افراد دچار غرور کاذب می‌‌شوند و در کنار دوستان ناباب اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند و همین مسأله زمینه اعتیاد آنها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد زمینه بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه است، خاطر‌نشان کرد: بیش از 95 درصد از علت طلاق در جامعه مصرف مواد مخدر است، همچنین اعتیاد باعث بیکاری و عدم حس مسئولیت برای افراد می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان رودان ادامه داد: ضرورت دارد که همه افراد جامعه به منظور مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر در جامعه با دستگاه قضایی همکاری کنند.

نیک طبع افزود: تمام افراد جامعه به عنوان چشم و گوش دستگاه قضایی در صورت مشاهده افرادی که به توزیع مواد مخدر مبادرت می کنند، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی در پایان  تصریح کرد: همکاری افراد جامعه با دستگاه قضایی باعث می‌شود که امنیت خود و خانواده را فراهم کنند، چرا که احتمال دارد مواد مخدر تمامی افراد جامعه را مورد هدف قرار دهد و افراد دچار اعتیاد شوند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------