ضرورت حل مشکل گرد و غبارهای خارجی با پیگیری‌های بین‌المللی



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,گرد و غبار

 مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه گرد و غبارها منشاء داخلی ندارند، گفت: ما از مدت‌ها قبل اقدامات مناسبی برای مقابله با گرد و غبارهایی که منشاء داخلی دارند، انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حسین دلشب گفت: در استان بوشهر غلظت ذرات معلق کمتر از 20 میکرون (PM10) در هفته گذشته در بالاترین حد (حدود 1300 میکروگرم بر متر مکعب) بوده است در حالی که استاندارد (pm10) 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این میزان پایین آمده است و حدود 191 میکروگرم بر متر مکعب است هرچند که این میزان هم در شرایط ناسالم قرار داد.

دلشب با بیان اینکه ذرات معلق 2.5 مکیرون به دلیل اینکه بسیار ریز هستند با کوچکترین تغییرات جوی جابه جا می‌شوند گفت: این ذرات مستقیم وارد ریه می‌شوند و رسوب‌گذاری کرده  و به سلامتی انسان آسیب می‌زنند.

وی افزود: میزان استاندارد (pm2.5) 35 میکروگرم بر متر مکعب است که این میزان در استان بوشهر تقریبا به 5 برابر حد استاندارد خود رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: کسانی که مشکلات تنفسی دارند جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: ما با انجام اقداماتی مانند ایجاد فضای سبز، شناسایی دقیق کانون‌های گرد و غبار داخلی و اجرای آیین‌نامه‌های محیط زیستی سعی در کنترل گرد و غبار های داخلی داریم؛ اما گرد و غبارهایی که منشاء خارجی دارند باید از طریق پیگیری‌های بین‌المللی توسط مسئولان ارشد چاره‌ اندیشی شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------