خدمت رسانی »تاکسی بهشت« به مسافران روزه‌دار



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,تاکسی بهشت

  «تاکسی بهشت»؛ این اسمی است که روی تاکسی‌­اش گذاشته! پیکان سبز رنگی که در خیابان‌های تهران می‌گردد. در روزهای داغی که تاکسی­‌های شهر به دو دسته تقسیم شده­‌اند و در هنگامه جولان رانندگانی که در ازای خنکای باد کولر، کرایه بیشتری از مسافران‌شان دریافت می‌کنند، راننده تاکسی بهشت با آغاز ماه رمضان طرح دیگری درانداخته است.

 به  گزارش  ایران ؛  او به رسم نوعدوستی و مهربانی و نگاه داشتن هوای مسافران روزه‌­دارش، مسافرانش را به خنکای کولر خودساخته‌اش میهمان می‌کند و خاطره‌ای خوش برای‌شان می‌سازد.

مرتضی بادلی راننده 36 ساله اهل کردکوی و ساکن تهران، که تنها برای احترام به شهروندان و چیدن ستاره‌های دعا از آسمان دلشان تصمیم گرفته تا با آغاز ماه رمضان کولر آبی خودساخته‌اش را در قسمت پنجره عقب تاکسی‌اش نصب کند.


او در گفت و گو با خبرنگار گروه زندگی از انگیزه‌اش برای این کار چنین گفت: مدتی است در سطح شهر رانند‌ه های تاکسی در ازای روشن کردن کولرشان کرایه بیشتری از مسافران می‌گیرند. دیگران هم برای آن که فشار کمتری به موتور خودروشان بیاورند، از روشن کردن کولر خودداری می‌کنند. گرمای تابستان گاهی اوقات بسیار طاقت فرسا می‌شود و بخصوص مسافران روزه‌دار  را بشدت اذیت می‌کند و ناخودآگاه خلق‌شان را تنگ می‌کند. برای همین یک هفته پیش از ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتم یک کولر آبی ابداع کنم و در صندلی عقب پیکانم بگذارم تا نه تنها جاگیر نباشد و برای مسافران صندلی عقب مزاحمتی ایجاد نکند، بلکه به خنک شدن اتاق خودرو کمک کند. قصدم این است که مسافران روزه‌دار که در شهر تردد می‌کنند، دقایقی را در تاکسی من در آرامش سپری کنند.


وی در خصوص اولین روزی که با خودرو مجهز‌ش به کولر آبی ساده اما کارآمد، داخل خیابان‌های شهر تردد می‌کرد، گفت: با اینکه از انجام این کار نیت خیر داشتم اما نگران بودم مسافران  یا شهروندان مرا به تمسخر بگیرند، اما اولین مسافر که روی صندلی نشست با دیدن این صحنه تحسینم کرد و با دعای خیرش نگرانی‌ام را از بین برد و خوشبختانه تا این لحظه هر مسافری که وارد تاکسی بهشت شده جز دعای خیر برای پدر و مادرم و عاقبت بخیری برای من و خانواده‌ام چیزی نخواسته است.


بادلی که در ازای هوای مطبوع داخل خودرو، مبلغ بیشتری از مسافرانش دریافت نمی‌کند با مرور کودکی‌هایش گفت: کودکی‌هایم با جملات پر مهر پدر و مادرم که می‌گفتند به دیگران احترام بگذار و تا می‌توانی مهربان باش سپری شد.

 

از همان بچگی  هم به کارهای فنی علاقه داشتم و پدرم برای اینکه به علاقه‌مندی‌هایم جهت دهد یک «کیت هویه» برایم خریده بود و من  هر روز به کمک آن وسایل ریز و درشتی می‌ساختم تا به عطش درونم پاسخ دهم و با خود می‌گفتم وقتی بزرگ شدم وسایلی می‌سازم که به وسیله آن مردم را خوشحال کنم. این روحیه با من رشد کرد تا اینکه سال گذشته تصمیم گرفتم برای رها شدن از گرمای زیاد داخل اتاق پیکان، یک کولر بسازم. این کار را انجام دادم اما ضعف‌هایی در آن وجود داشت که تصمیم گرفتم با شروع تابستان امسال کاستی‌هایش را برطرف کنم تا اینکه پیش از ماه رمضان به فکر افتادم سریع‌تر کولر را آماده کنم تا گرمای هوا روزه‌دارانی را که به عنوان مسافر سوار تاکسی‌ام می‌شوند، آزار ندهد و حالا لبخند رضایت تک تک آنها برایم بهترین هدیه این روزهای گرم سال است.


وی با اشاره به اینکه ساخت کولر تعبیه شده در تاکسی بهشت برایش 30هزار تومان هزینه تراشیده است ادامه داد: در ساخت این کولر از وسایل پیش پا افتاده‌ای استفاده کرده‌ام که قیمت زیادی ندارند زیرا فن خودرو، مقداری پوشال، منبع آب بیست لیتری، کلید پمپ و موتور و دریچه‌ای دست‌ساز قطعات این کولر را تشکیل می‌دهند، اما با وجود وسایل ساده و کم هزینه، بازدهی خوبی دارد به طوری که در روزهای گرم سال ظرف 4 ساعت و در روزهای خنک‌تر ظرف 6 ساعت منبع آب 20لیتری  به پایان می‌رسد.


ضمن اینکه نه تنها مسافران از این بابت اعلام رضایت می‌کنند بلکه بسیاری از هم صنفی‌هایم نیز که خودروهایشان مجهز به کولر است از ساخت این وسیله استقبال کرده‌اند به همین دلیل مشغول  ساختن یک کولر گازی خورشیدی شده‌ام که به امید خدا تابستان سال آینده در تاکسی سبز رنگم تعبیه می‌شود و دیگر از رطوبتی که به واسطه کولر آبی ایجاد می‌شود خبری نیست.


مرتضی بادلی که لبخند مسافرانش و انرژی مثبتی را که از کلامشان در طول روز می‌گیرد عاملی برای افزایش روزی و برکت کارش می‌داند، به شغلش و کسب روزی حلال به عنوان مهم‌ترین رکن زندگی‌اش افتخار می‌کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------