تکذیب ضبط سگ های خانگی در شاهین شهر



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , فرماندهی انتظامی استان اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، مراجعه ماموران انتظامی به منازل شهروندان در شاهین شهر به منظور ضبط سگ های خانگی را تکذیب کرد.

سرهنگ جهانگیر کریمی در گفت وگو با  ایرنا افزود: اخبار انتشار یافته مبنی بر مراجعه و ورود ماموران انتظامی با حکم قضایی برای ضبط سگ های خانگی با توجه به تکذیب این حکم ازسوی دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر، سندیت ندارد.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مبنای فعالیت نیروی انتظامی حکم قضایی است و دادستان هم اعلام می کند که حکمی صادر نکرده پس نیروی انتظامی نیز اقدامی انجام نداده است.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: اما همانطور که بارها عنوان شده است ماموران انتظامی با سگ گردانی در خیابان ها و پارک ها مقابله می کنند.

** تکذیب دادستان شاهین شهر

همچنین در پی انتشار اخباری در روزهای اخیر مبنی بر ضبط حدود 20 سگ خانگی در شاهین شهر به حکم دادستان این شهر و واکنش رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران به این موضوع، محسن بوسعیدی دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر در گفت وگو با یکی از رسانه های استان اصفهان، صدور چنین حکمی را تکذیب کرد.

بوسعیدی گفت: با صاحبان سگ های خانگی که شاکی خصوصی داشته باشند مطابق قانون برخورد می شود ولی هیچگونه دستور بدون شکایت مبنی بر مراجعه به منازل و جمع آوری سگها ازسوی این دادستانی صادر نشده است.


** نامه اعتراضی رئیس انجمن حمایت از حیوانات خطاب به رئیس قوه قضا


از سوی دیگر رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران روز گذشته در گفت وگو با ایرنا از ارسال نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی مستقیم برای حل مشکل ضبط سگ های خانگی از منازل شهروندان شاهین شهر خبر داد.

سید جاوید آل داود اظهار کرد: ورود به منازل شهروندان برای ضبط اموال شخصی آنها در شاهین شهر بدون دادرسی و انجام مراحل قضایی و صدور محکومیت ، غیرقانونی است.
رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران افزود: سگ های ضبط شده اموال شخصی افراد است و اغلب آموزش نگهبانی دیده اند بنابراین نگهداری بهینه و استرداد آنها بدون ایجاد خسارت به این اموال باید به سرعت انجام گیرد.

نماینده ' انجمن زمین برای همه ' در استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه موضوع ضبط 20 تا 30 قلاده سگ خانگی در یک هفته اخیر در شاهین شهر پس از نصب بنری با مضمون برخورد با سگ گردانی و نگهداری سگ در یکی از میدان های شاهین شهر صورت گرفته است ، اظهار کرد: این انجمن تا حد امکان پیگیر این موضوع است تا با کمترین هزینه روانی برای شهروندانی که سگ های آنها در این مدت ضبط شده است ختم شود.

وی از مسئولان قضایی و اجرایی خواست به جای برخورد با موضوع نگهداری سگ های خانگی در منازل که اکثر آنها سگ نگهبان بودند با پرورش سگ در باغ ها و قاچاق سگ های خارجی برخورد شود.

خبر ضبط سگ های خانگی در شاهین شهر و رها کردن آنها در بیابان های اطراف در روزهای اخیر در سایت های و شبکه های اجتماعی و شماری از رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت.

انتشار دهندگان این خبرها مدعی شدند چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از سگ های خانگی شهروندان شاهین شهری در محل زندگی آنها ضبط و سپس در بیابان های اطراف این شهر رها شده است به گونه ای که صاحبان سگ ها درحال جستجوی زمین های بیابانی اطراف شاهین شهر برای یافتن سگ های خود هستند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------