سربازان کشته شده «شهید» محسوب می‌شوند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سربازان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سربازان کشته شده سانحه واژگونی اتوبوس حامل «سربازان وظیفه» از لحاظ معنوی «شهید» محسوب می‌شوند.

به گزارش موج، محمدجواد جمالی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل «سربازان وظیفه» گفت: طبق توضیحات سرهنگ حمیدی رئیس پلیس راه این جاده پیچ‌های زیادی دارد و دلایل فنی و خطای انسانی سبب بروز چنین سانحه‌ای شده است، این برای ما سوال است که چطور فردی با این مشخصات به عنوان راننده اتوبوس گذاشته می‌شود و با خطای محرز انسانی این همه جوان را به کام مرگ می‌کشاند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و حساسیت ایجاد شده در جامعه، کمیسیون امنیت‌ملی در اولین جلسه خود حادثه مرگ «سربازان وظیفه» را در اولین جلسه خود در هفته آتی بررسی می‌کند.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که تعداد دیگری از کمیسیون‌ها نیز به بررسی این حادثه ورود پیدا کنند تا ابعاد این اتفاق روشن شود، البته اعتقاد ما این است که باید به دور از هیاهو و بر اساس حقایق ابعاد واقعیات را روشن کرد.

نماینده فسا در مجلس خاطرنشان کرد: احتمالاً برای بررسی دقیق‌تر این موضوع کمیته‌ای از نمایندگان شیراز برای حضور در صحنه تصادف و بررسی ابعاد دقیق‌تر حادثه تشکیل می شود که شکل‌گیری چنین کمیته‌ای به هفته بعد یعنی آغاز جلسات مجلس موکول خواهد شد.

جمالی در ادامه خاطرنشان کرد: سربازان کشته شده در این سانحه از لحاظ معنوی «شهید» محسوب می‌شوند اما متاسفانه نمی‌توان این لقب را به آن‌ها اطلاق کرد چراکه قوانین بنیاد شهید در این مورد بسیار سفت و سخت است و بار حقوقی برای این سازمان ایجاد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی درباره عیادت خود از سربازان حادثه‌دیده گفت: بنده در آخرین ملاقاتی که از این سربازها در بیمارستان شیراز داشتم حال حدود ۱۶ نفر از این سربازان که در بخش عمومی بستری بودند رو به بهبودی بود اما حدود ۹ نفر از این سربازان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که باید برای درمان آنها صبر و حوصله داشت و امیدواریم هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------