بارش پراکنده باران در شمال غرب کشور



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , هواشناسی

 براساس آخرین داده های هواشناسی، طی سه روز آينده وزش باد شديد در نوار شرقی كشور بويژه در منطقه زابل تداوم خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر برای برخی مناطق شمال غرب بارش پراكنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای شمال غرب ، سواحل دریای خزر و شمال شرق كشور افزایش ابر ، رگبار باران گاهی همره با رعد و برق پیش بینی می شود .
 
همچنین طی سه روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی كشور بویژه در منطقه زابل تداوم خواهد شد. طی 48 ساعت آینده به دلیل وزش باد نسبتا شدید پدیده گردوخاك برای استان های ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.
 
لازم به ذكر است طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شوند، كه این شرایط در شرق دریای عمان روزهای یكشنبه و دوشنبه تشدید می گردد.
 
بیشینه و کمینه هوای تهران به ترتیب  39 و 26  است.
 
***تا پایان هفته کاهش دما خواهیم داشت
فریبا احمدی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: طبق نقشه های هواشناسی از امروز به تدریج و بطور نسبی کاهش دما خواهیم داشت و این شرایط تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و این کاهش دما در بخشهای شمالی کشور محسوستر باشد.
 
وی افزود: انتظار می رود در بخشهای از شمال غرب و سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارشهای خفیف و پراکنده داشته باشیم و همچنین دربخشهای شرقی تداوم باد و افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت و این شرایط در منطقه زابل باعث ایجاد طوفان گرد و خاک خواهد شد.
 
احمدی اظهار داشت: با توجه به افزایش وزش باد در بخشهای غرب و جنوب غرب کشور به ویژه دواستان ایلام و خوزستان آسمانی غبار آلوده همراه با گرد و خاک را شاعد خواهیم بود، همچنین آبهای جنوبی کشور طی امروز و فردا مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
 
 وی ادامه داد:  آسمان تهران  صاف و در ساعات بعد از ظهر افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت دما ی امروز پاتیخت 39 درجه پیش بینی می شود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------