پرداخت‌های نجومی در وزارت بهداشت پس از طرح تحول سلامت آغاز شد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,نماینده تبریز

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت‌های وسیع و گسترده‌ در وزارت بهداشت بدون اینکه توجیه منطقی داشته باشد، پس از طرح تحول سلامت آغاز شد.

محمد حسین فرهنگی (نماینده مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و گو با ایلنا در خصوص طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت گفت: هنگامی که منابعی در مجلس برای طرح تحول سلامت تصویب شد؛ مصوبه‌ای آمد که منابع صرفا باید برای تجهیزات مورد نیاز و ارتقای کیفیت درمان طرح مصرف شود و صرف آن در منصوبات اداری و اقلام اداری ممنوع است.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف آنچه که گفته شده بود؛ بلافاصله پس از تصویب طرح تحول سلامت مانند بسیاری موارد دیگر که شاهد بودیم به محض تامین منابع در وهله اول توجهات به سمت هزینه‌کرد منابع برای پرسنل می‌رود؛ این اتفاق افتاد به گونه‌ای که هم در داخل وزارت بهداشت و هم در سایر دانشگاه‌های کشور ابهامات و سوالاتی را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت‌های وسیع و گسترده‌ای پس از طرح تحول سلامت آغاز شد، بدون اینکه رابطه منطقی بین آن‌ها تعریف شود و اخیرا هم در افکار عمومی پرداخت‌های نجومی در بخش‌های مدیریتی دیگر به صورت پراکنده مطرح است، اما در بهداشت و درمان به صورت گسترده‌تری این اتفاق در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت گفت: بررسی اجرای طرح تحول سلامت الزاما به معنای محکوم کردن وزارت بهداشت نیست بلکه باید نکات مثبت و منفی این طرح معلوم شود.

 فرهنگی اظهار کرد: پرداخت‌های گسترده‌ای که در وزارت بهداشت انجام می‌شود، حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------