انتقاد اعضای شورای شهرتهران از شیوه تغییرات مدیریتی اخیر درشهرداری/انتقاد دبیر از تغییرات اتوبوسی



 اخبار  اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,شورای اسلامی شهر

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از شیوه تغییرات مدیریتی اخیر در شهرداری، نسبت به انجام آن اظهار بی اطلاعی کرده و به گفته یک عضو شورای شهر، مدیرانی که جابه جا شدند خود نیز از این موضوع اطلاع نداشته اند.

 به گزارش  ایرنا ؛محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر گفت: هنگامیکه برای تبریک با یک مدیر شهرداری تماس گرفتم، ایشان از تغییر پست خود بی خبر بود.


وی گفت: مدارک این موضوع موجود است و مدیر مربوطه نمی تواند آن را انکار کند.


احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه لایحه انتخاب شهردار در شهرهای بالای 50 هزار نفر در هیات دولت در دست بررسی است گفت: شورا باید به گونه ای تدبیر کند که بعد از انتخاب شهردار توسط مردم، انتخاب اعضای کابینه شهرداری به شورا واگذار شود.


دنیامالی گفت: در این صورت شورای شهر اختیار داشته باشد تا چنانچه معاونی کار خود را درست انجام نداد، وی را استیضاح کند.


وی ار شورا خواست در این خصوص تدبیری بیاندیشد.


اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر در خصوص انتصابات در شهرداری پیشنهاد کرد تا یکشنبه آینده شهردار و معاونان در شورا حاضر و برنامه خود را اعلام کنند.


غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با بیان اینکه در جابه جایی ها تخصص و توانمندی افراد کمتر مورد توجه قرار می گیرد، گفت: در انتصابات باید تخصص گرایی افراد مد نظر واقع شود.


وی این نوع جا به جایی ها را موجب خدشه به تعامل مثبت بین شورا و مدیریت شهری عنوان کرد.

علاوه بر این  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تغییر مدیران در شهرداری پایتخت باید براساس توان و تخصص افراد باشد، از تغییر اتوبوسی مدیران شهری انتقاد و بر جلوگیری از این روند تاکید کرد.

علیرضا دبیر روز سه شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدوارم اگر قرار است تغییرات مدیریتی در شهر انجام ‌شود، تخصص افراد به عنوان ملاک و معیار اصلی انتصابات مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: شورای شهر براساس قانون در عزل و نصب مدیران شهری دخالت نمی‌کند اما نباید در یک روز شاهد تغییرات وسیعی در حوزه مدیران ارشد شهرداری تهران باشیم.


وی با اشاره به اینکه شهردار تهران پس از رئیس جمهوری جایگاه ویژه ای در حوزه مدیریت اجرایی دارد، افزود: مگر می شود رئیس جمهوری شب بخوابد و صبح از خواب بیدار شود و یکباره چهار وزیر کابینه را تغییر دهد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه در تغییر مدیران شهرداری تهران کمترین توجه به اصل تخصص و توان افراد نشده است.


وی با بیان اینکه فردی که تخصصی در حوزه حمل و نقل ندارد جایگزین مدیری می شود که سال‌ها در حوزه حمل و نقل فعال بوده، افزود: وقتی دلیل این جابجایی را جویا شدیم گفتند که ایشان 15 سال پیش در ناجا سابقه فعالیت داشته ‌است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: کار در ناجا به فعالیت در شهرداری تهران چه ارتباطی دارد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------