قاچاق موادمخدر در مراسم حج توسط مقامات سعودی!



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی, وزارت کشور

یکی از کارمندان سابق وزارت کشور عربستان پرده از راز هولناکی در رابطه با قاچاق مواد مخدر در جریان مناسک حج توسط مقامات بلندپایه سعودی برداشت.

به گزارش ایسنا، ‌روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در گزارشی در این رابطه نوشت: یک مقام سابق سعودی که در وزارت کشور فعالیت داشته، پس از افشای اطلاعاتی درباره قاچاق مواد مخدر توسط مسئولین رده‌بالای سعودی در جریان انجام مناسک حج، دستگیر شده و جانش در خطر افتاده است.

«ماجور ترکی بن حمزه الرشیدی» نام این فرد است که پیش از این در بخش نظارت بر قاچاق مواد مخدر عربستان مسئولیت داشته است. او در چندین پست در شبکه اجتماعی «توییتر» افشا کرده است که مقامات رده‌بالای سعودی از طریق راه‌های مختلف قاچاق مواد مخدر، میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کنند.

او در توضیح این مسئله می‌گوید: "بازی اتوبوس‌های مشابه" یکی از این روش‌هاست. یکی از این اتوبوس‌ها پاک است و زائران را به سمت مکه می‌برد، مدارکِ تایید شده‌ی این اتوبوس برای ماشین بعدی که حامل مواد مخدر است هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اتوبوس وارد می‌شود. برای جلوگیری از بازرسی، تمام این اتوبوس‌ها در مدل، سال ساخت، تزئین داخل، و ... مشابه هم هستند، حتی نوع پارچه صندلی‌هایشان. راننده‌ها هم پاسپورت و نام جعلی دارند.

«رشیدی» همچنین اظهار کرده که این ترفند ازسوی مقامات سعودی چندین دهه است که اجرا می‌شود و تاکنون صدها اتوبوس حامل مواد مخدر از این طریق وارد عربستان شده است.

او در یکی از ویدیوهایش می‌گوید: چند نفر در این کار دست دارند؟ چند راننده برای ۲۰۰۰ اتوبوس نیاز دارید؟ چقدر زمین برای انبار کردن مواد مخدر لازم دارید؟ چند بانک برای پولشویی همه این دلارها نیاز دارید؟

این فرد پس از این افشاگری مهم و پرده برداشتن از تجارات کثیف مقامات بلندپایه سعودی در ایام حج، پس از پرونده‌سازی و تشکیل کمپینی علیه‌اش، به یکی از مرزهای دورافتاده شمال عربستان تبعید شد.

 «ماجور رشیدی» همچنین گفت: ۳۰ سال است این کار مدام در حال انجام است، اما هیچ افسر پلیس سالمی به آن پی نبرده است. چون من تنها کسی هستم که این جریان را کشف کردم، آن‌ها من را خواهند کشت.

او در یکی از ویدیوهایش از "ملک سلمان" درخواست کمک کرده، اما روز نهم ماه می فایل صوتی منتشر و اعلام کرد درحال دستگیر شدن است. یک فایل ویدیویی آماتور هم منتشر شد و او را در حالی که دست‌بسته سوار یک ماشین شده، ‌نشان داد. 

سفارت عربستان در لندن تاکنون واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------