مشمولان غایب وسربازان فراری، راننده می شوند



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,سربازان فراری

مشمولان غایب و سربازان فراری می توانند راننده شوند و گواهینامه رانندگی بگیرند چون قانون، شرط ارائه کارت پایان خدمت یا معافی را برای صدور گواهینامه برداشته است.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده چرا پلیس راهنمایی و رانندگی هنوز از متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی، درخواست ارائه پایان خدمت یا معافیت می کند.


او که خود را علی معرفی کرده در این باره نوشته: سلام من چند بار پیام گذاشتن ولی درج نشد قانون گرفتن گواهی نامه بدون پایان خدمت توسط شورای نگهبان تائید و توسط دولت نیز چند ماهی اس که ابلاغ شده ولی پلیس راهور از اجرای ان امتناع میکند لطفا پیگیری کنید ؟
در تایید سخن این مخاطب باید گفت: این قانون اخیرا و در تاریخ ۱۷ خرداد ۹۵ توسط ریاست جمهور برای اجرا به واحدهای ذیربط ابلاغ شده است.


قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده و پلیس راهور که از لحاظ اداری زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح به شمار می رود نیز جزء سازمانهایی است که برای اجرای این قانون باید اقدامات لازم را انجام دهد.


گقتنی است این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹/۲/۱۳۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.


در ماده۵۴ این مصوبه می خوانیم: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانکهای اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه‌های صادرشده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه‌های الکترونیکی به‌صورت برخط برای مراجع قضائی، صندوق و بیمه مرکزی فراهم شود. اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.

با توجه به شرایط عنوان شده در این قانون، متقاضیان گواهینامه رانندگی می توانند بدون ارائه کارت پایان خدمت یا معافی، درخواست صدور گواهینامه رانندگی کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------