حمله گازانبري به آقاي شهردار!



 اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی,محمدباقرقاليباف

 موضوع فيش‌هاي‌حقوقي و پرداخت‌هاي نامتعارف، پاي بسياري از نهادها و شخصيت‌ها را به ميدان بازكرده و هر مسئولي مي‌كوشد، با موضعگيري صريح و شفاف در اين خصوص، دامان خود را از هرگونه شبهه‌اي تطهير كند.

 

چند روز پيش نوبت به محمدباقرقاليباف، شهردارتهران رسيد كه با افشاي فيش‌حقوقي چندميليوني‌اش، اعلام كند كه نيمي از مبلغ مذكور را هرماه به خزانه برمي‌گرداند و همسرش نيز قريب به ده سال است كه به‌صورت «صلواتي» كار مي‌كند! بررسي صحت‌وسقم اظهارات آقاي شهردار را نهادهاي نظارتي برعهده خواهند داشت.

 

يكي از اعضاي شوراي‌شهر، روز شنبه در اظهارنظري، اعلام كرد: «آنهايي كه بخواهند سوءاستفاده كنند، بلد هستند چطور عمل كنند كه به نام خودشان يا فرزندانشان چيزي ثبت نشود!»، از سوي ديگر، موضوع جشن‌عروسي دختر شهردارپايتخت، بار ديگر نام قاليباف را بر سر زبان‌ها انداخته است! موضوعي كه البته واكنش‌هايي از سوي دفتر شهردار تهران به همراه داشت.

آقاي شهردار! دريافتي خالص را اعلام كنيد!
محمدحقاني، عضو شوراي‌شهرتهران از عدم شفافيت در شهرداري‌تهران انتقاد كرد. وی در واكنش به اظهارات هفته گذشته شهردارتهران، گفت: «من نمي‌خواهم حرف كسي را تكذيب يا تاييد كنم. وقتي مساله اي پيش مي‌آيد، همه به دنبال اين هستيم كه همان موقع اظهارنظر كنيم. وقتي ما قانون و ضابطه داريم، چرا بر اساس قانون و ضابطه عمل نمي‌شود؟ من با پرداخت نامتعارفي كه چند نفر در برخي زيرمجموعه‌هاي دولت دريافت كردند، مخالف هستم. اما در گنجه باز است، حياي ...؟» حقاني اضافه كرد:«ما به عنوان شوراي‌شهر بايد از آقايان شهرداري بخواهيم دريافتي‌ها را اعلام كنند، آنهم دريافتي‌هاي خالص! معمولا در شهرداري، پرداخت‌هاي حاشيه‌اي وجود دارد كه در فيش نمي‌آيد. آنهايي كه بخواهند سوءاستفاده كنند، بلد هستند چطور عمل كنند كه به نام خودشان يا همسرشان يا فرزندانشان چيزي ثبت نشود!»

 

اين عضو شورا تصريح كرد: «افرادي كه اين رقم‌هاي زياد را در شهرداري مي‌گيرند، واقعا همين مقدار خدمت مي‌كنند؟ آيا شايستگي دريافت چنين حقوق و مزايايي را دارند؟ اشكال عمده، ساختاري و تشكيلاتي است. درواقع ما افرادي را كه براي پست‌هاي سازماني يا مسئوليت‌هاي مهم كه خيلي در مملكت و در شهرداري مي‌توانند تاثيرگذار باشند، منصوب مي‌كنيم كه داراي شرايط لازم نيستند و شايستگي آن را ندارند.» حقاني در ادامه گفت:«اعضاي شوراي شهر، نمايندگان مردم هستند. وقتي شهردار با شورا كه متشكل از نمايندگان مردم است، مشورت مي‌كند، يعني براي مردم ارزش و عزت قائل شده است. با اين‌حال، متاسفانه قاليباف اين موضوع را جدي نمي‌گيرد.»

عروسي دختر آقاي شهردار!
از سوي ديگر، آنچه درچند روز گذشته، در شبكه‌هاي مجازي دست‌به دست مي‌شد، تصاويري از كارت دعوت عروسي دختر شهردارتهران با پسر يكي از هم‌رزمان سابق او، محل برگزاري جشن و تداركاتي است كه براي آن انديشيده شده است.

 

آن‌طور كه سايت «معماري‌نيوز» مدعي شده، «۱۸ تيرماه قرار بود مراسم عروسي دختر شهردارتهران برگزار شود. هرچند اين موضوعي كاملا شخصي بوده اما اگر درشرايطي كه از امكانات سازماني براي آن استفاده شود، موضوع از حالت شخصي و خصوصي خارج خواهد شد. درهمين رابطه درخبری ادعا شد که به مدت چهارروز، در شهرداري منطقه ۴ آماده‌باش كامل اعلام‌شده و ورودي جنگل لويزان از چند روز پيش چراغاني شده و از ظهر امروز درب‌هاي اصلي پارك جنگلي به روي مردم بسته شد تا عموم مردم نتوانند وارد جنگل شوند. همچنين خيابان‌هاي ورودي به پارك به‌صورت جهادي لكه‌گيري آسفالت و خط‌كشي شده است!»

 

اين خبر، واكنش شهرداري را درپي داشت تا با صدور تكذيبيه‌اي، ادعاي معماري‌نيوز را نادرست اعلام كنند. در اين تكذيبيه آمده: «درپي انتشار شايعه قرق‌كردن پارك‌جنگلي‌لويزان براي عروسي دختر شهردارتهران، بدين‌وسيله به اطلاع عموم خبرنگاران و اعضاي محترم كانال سخنگوي شهردارتهران مي‌رساند كه اين شايعه از اساس كذب محض بوده و در ادامه تخريب‌هاي غيراخلاقي شهردارتهران از سوي يك سايت دروغ‌پرداز در فضاي‌مجازي منتشرشده است. بديهي است حق شهردارتهران در پيگيري قضائی منتشركنندگان اين شايعه محفوظ خواهد بود. » ظاهرا بسياري از اعضاي شوراي‌شهرتهران هم به اين مراسم دعوت بودند اما «آرمان» تلاش كرد تا ضمن گفت‌وگو با يكي از اعضاي شوراي‌شهرتهران، واكنش او را به اظهارات محمدحقاني و موضوع عروسي دختر شهردارتهران، جويا شود.

پرداخت‌هاي غيرقابل كتمان!
محمدمهدي تندگويان، عضو شوراي‌شهرتهران، شايد درظاهر بسيار جدي به‌نظر برسد اما نخستين سوال «آرمان» را با طنز و كنايه پاسخ داد. او در پاسخ به اين سوال كه بنا برادعاي آقاي حقاني، شهردارتهران عزتي براي اعضاي شوراي‌شهر قائل نيست، گفت: «آقاي‌شهردار كار خوبي مي‌كند!» تندگويان كه به عنوان يكي از منتقدان شهردارتهران، شهره است، در ادامه افزود: «واقعيت اين است كه انتظار ما از آقاي‌قاليباف بسيار بيشتر است تا در مواردي كه تصميماتي جدي اتخاذ مي‌كنند، با شورا مشورت كنند اما متاسفانه، اعضاي شورا در اغلب موارد، بعدا از اقدامات شهردار مطلع مي‌شوند.»

 

اين عضو شوراي‌شهرتهران، در واكنش به اظهارات قاليباف درباره حقوق دريافتي خود و همسرش و همچنين، واكنش محمدحقاني به اين موضوع گفت: «ملاك ما دريافت رسمي است و شخصا نمي‌توانم به دريافت غيررسمي استناد كرده و شهردار تهران را زير سوال ببرم. دريافتي رسمي آقاي‌قاليباف همان مبلغي است كه در شورا اعلام كرد و اعضاي شورا هم تصويب كردند.»

 

تندگويان تصريح كرد: «اما اينكه در شهرداري، دريافتي‌هاي غيررسمي وجود دارد، بركسي پوشيده نيست و همه مي‌دانند كه در سطوح مختلف شهرداري اين موضوع غيرقابل كتمان است؛ اما درباره آقاي‌شهردار مصداق ندارد!» او درباب احتمال ورود اعضاي شوراي شهر به موضوع دريافت‌هاي غيررسمي در شهرداري گفت: «اين دريافتي‌ها موضوع شفافي نيست و نهادهاي نظارتي بايد به آن ورود كنند. من به عنوان عضو شورا نمي‌توانم رصد كنم و دريافت‌هاي غيررسمي را كنترل كنم!» تندگويان در ادامه با تاييد دعوت از او براي شركت در جشن عروسي دختر شهردارتهران، گفت كه به اين مراسم نرفته است.

 

او درباره استفاده از امكانات شهرداري براي برگزاري آن جشن، گفت: «عكس‌هايي كه از اطراف پارك‌جنگلي‌لويزان و آذين‌بندي خيابان‌هاي اطراف آن، در شبكه‌هاي اجتماعي منتشرشده را ديدم اما تكذيبيه سخنگوي‌شهردار را هم خواندم. اگر عكس‌ها صحت داشته باشند، بديهي است كه اقدام اشتباهي صورت گرفته است.» تندگويان اضافه كرد:«مجموعه پارك‌جنگلي‌لويزان، مكاني عمومي است. اينكه از سالن آن براي برگزاري جشن استفاده‌شده، مشكل قانوني ندارد اما اگر آن‌طور كه عنوان‌شده، تمام مجموعه را براي جشن عروسي به كار گرفته باشند، يقينا نادرست بوده است.»


 اخباراجتماعی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------