گردوغبار در شرق کشور/ شمال بارانی وخنک‌تر می‌شود



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرده ﻃﯽ اﻣﺮوز و ﻓﺮدا در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺧﺰر اﺑﺮﻧﺎﮐﯽ، ﺑﺎرش ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق و کاهش دما ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد و شرق کشور به ویژه زابل شاهد گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش مهر مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ﺑﺮ اﺳﺎس آﺧﺮﯾﻦ ﺧﺮوﺟﯽ ﻣﺪﻟﻬﺎی ﻫﻮاﺷﻨﺎﺳﯽ ﻃﯽ اﻣﺮوز و ﻓﺮدا در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺧﺰر اﺑﺮﻧﺎﮐﯽ، ﺑﺎرش ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

احد وظیفه افزود: از اواﯾﻞ ﺷﺐ دوﺷﻨﺒﻪ و ﻃﯽ روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ ﺑﺎ ﻧﻔﻮذ ﺗﻮده ﻫﻮای ﺧﻨﮏ از ﻋرض‌های ﺷﻤﺎﻟﯽ، ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺴﺒﯽ دﻣﺎ در ﻧﻮار ﺷﻤﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮر و ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺑﺎرش و وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﮔﯿﻼن، ﻣﺎزﻧﺪران و ﮔﻠﺴﺘﺎن ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

به گفته وی درﯾﺎی ﺧﺰر ﻧﯿﺰ از اواﺧﺮ دوﺷﻨﺒﻪ و روزﻫﺎی ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ و ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ ﻣﻮاج است. ﺿﻤﻦ اﯾﻨﮑﻪ در روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎن ﺧﺮاﺳﺎن ﺷﻤﺎﻟﯽ ﻧﯿﺰ رﮔﺒﺎر و و رﻋد و ﺑﺮق و وزش ﺑﺎد رخ ﺧﻮاﻫﺪ داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: در ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮ اﻣﺮوز در ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻘﺎط ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و در روزﻫﺎی دوﺷﻨﺒﻪ و ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺷﻤﺎﻟﯽ آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﺷﺮﻗﯽ، آذرﺑﺎﯾﺠﺎن ﻏﺮﺑﯽ و اردﺑﯿﻞ، رﮔﺒﺎر ﺑﺎران، ﮔﺎﻫﯽ رﻋﺪوﺑﺮق و وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻮﻗﺖ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

وظیفه ادامه داد:‌در   ﺳﻪ روز آﯾﻨﺪه در ﺷﺮق ﮐﺸﻮر ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻨﻄﻘﻪ زاﺑﻞ وزش ﺑﺎد ﺷﺪﯾﺪ و ﻃﻮﻓﺎن ﮔﺮدو ﺧﺎک و در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﻗﻢ، ﺳﻤﻨﺎن، ﻣﺮﮐﺰی، ﺟﻨﻮب ﺗﻬﺮان، اﻟﺒﺮز، ﻗﺰوﯾﻦ و اﺻﻔﻬﺎن ﺑﺎد ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺷﺪﯾﺪ و ﮔﺮدوﺧﺎک و ﮐﺎﻫﺶ دﯾﺪ اﻓﻘﯽ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد. ﺧﻠﯿﺞ ﻓﺎرس و ﺷﺮق درﯾﺎی ﻋﻤﺎن ﻧﯿﺰ در ﺳﻪ روز آﯾﻨﺪه ﻣﻮاج خواهد بود.

سازمان هواشناسی هوای تهران را صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران را ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد اعلام کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------