آغاز فعالیت پایگاه های مشاوره هدایت تحصیلی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی,هدایت تحصیلی

همزمان با ثبت نام، انتخاب رشته دانش آموزان دوره متوسطه با حضور مشاوران مدارس شهر تهران بصورت رایگان انجام می گیرد.

‌به گزارش مهر، تقی ابوطالبی احمدی،  معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش شهر تهران گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته بین معاونت های پرورشی و فرهنگی و متوسطه شهر تهران همچنین برنامه ریزی صورت گرفته در شهر تهران، علاوه بر تمامی مدارس دوره اول متوسطه ۲۲ پایگاه مشاوره و هدایت تحصیلی در سطح مناطق شهر تهران فعال خواهند بود و به دانش آموزان و خانواده ها خدمات مشاوره ارائه خواهند کرد.

 

در سال جاری دانش آموزان دوره متوسطه اول طبق آیین نامه هدایت تحصیلی نوین انتخاب رشته خواهند کرد . دانش آموزان و اولیا با مراجعه به مدارس فرم هدایت تحصیلی جدید که شامل ۱۲ رشته  با اولویت و امتیاز مکتسبه براساس معیار های ( بررسی های مشاوره ای، آزمون استعداد و رغبت، نمرات دروس با ضرایب خاص و نظر دانش آموز و نظر والدین و نظر دبیران و همچنین براساس ظرفیت های منطقه و نیاز جامعه و بازار کار ) خواهد بود را از مدارس دریافت کرده و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب سه رشته به ترتیب اولویت اقدام می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: در انتخاب رشته تحصیلی مسئولیت اصلی بر عهده دانش آموز می باشد ولی مشاوران و مدیران نیز برای هدایت و راهنمایی و ارائه خدمات مشاوره دانش آموزان و خانواده ها در مدارس حضور دارند. بر اساس همین گزارش در روزهای نخستین انتخاب رشته، کمیته های هدایت تحصیلی در مدارس با حضور مشاوران و عوامل اجرایی تشکیل گردیده و تمهیدات لازم جهت اجرای بهینه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان فراهم شده است.

ابوطالبی احمدی در ادامه گفت: پایگاه های هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته در سطح مناطق فعال بوده و در این پایگاه ها مشاوران متخصص برای تبیین و تشریح فرایند هدایت تحصیلی و همکاران آموزش متوسطه برای تشریح فرایند ثبت نام دانش آموزان حضور دارند. خانواده ها و دانش آموزان می توانند علاوه بر مدارس  به پایگاه های مذکور مراجعه و از خدمات راهنمایی و مشاوره بهره مند شوند .

وی افزود؛ در سطح مناطق کمیته های هدایت تحصیلی تشکیل و فعال گردیده که در این کمیته ها مشکلات و موارد احتمالی با موضوع هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و ثبت نام دانش آموزان منطقه را رصد می کند و برای رفع اشکالات احتمالی ارائه طریق می کند.

تقی ابوطالبی احمدی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: با همکاری های صورت گرفته در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از آبان ماه جلسات متعدد برای مدیران، مشاوران، معاونین آموزشی و پرورشی تشکیل و فرایند هدایت تحصیلی نوین تشریح و آموزشهای لازم به مدیران، مشاوران و عوامل اجرایی طی جلسات و همایشهای مکرر جهت آمادگی در جهت استقرار پایه دهم و امر راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان داده است تا با شناخت استعداد ها، علایق و رغبتهای دانش آموزان و نیاز های جامعه و بازار کار بتوانیم شاهد تغییرات چشمگیری در امر انتخاب گری دانش آموزان باشیم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------