پیگیری مزد به ربایش، حبس و ضرب و شتم کارگران منجر شد



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کارگران شهرداری

بعد از انتشار خبر برخورد قهر آمیز با کارگران شهرداری اهواز و معادن طلای آق‌دره وسنگ آهن بافق این بار رسانه‌ها از اقدام کارفرمایی که برای نپرداختن مطالبات دو کارگر آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است، خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، هر دم از این باغ بری می‌سد؛ هنوز  انعکاس استفاده ابزاری از قوه قهریه برای برخورد با کارگران معادن طلای آق‌دره و سنگ آهن بافق و شهرداری اهواز در افکار عمومی جامعه طنین انداز است که این بار خبر آمد، کارفرمایی برای فرار از انجام تعهدات قانونی خود، نسبت به ربایش و حبس دو کارگر اقدام کرده است.

آنطور که دیگر رسانه‌ها در این مورد به تازگی خبر رسانی کرده‌اند، این ماجرا برای دو کارگری که تا پیش از شروع سال جاری در یک کارگاه مبل سازی به عنوان رویه‌کوب مشغول کار بوده‌اند؛ اتفاق افتاده است.

به نقل از این دو کارگر گفته شده که ارزش ریالی طلب  آنها به ترتیب 3 و 8 میلیون تومان بوده است و به دلیل بدحسابی کارفرما آنها قصد داشتند از طریق قانونی شکایتی را مطرح کنند که با تماس تلفنی کارفرمای برای انجام تسویه حساب نزد او مراجعه کرده و در نهایت گرفتار می‌شوند.

برپایه این اطلاعات، در واپسین روز اسفند ماه سال گذشته این دو کارگر برای وصول طلب خود به کارگاهی که در آن مشغول کاربودند اما به جای آنکه بتوانند طلب خود و یا حتی وعده دریافت آنرا از کارفرمایی که در استخدام او بوده‌اند بگیرند، توسط عوامل کارفرما ربوده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از انتقال به مکانی در منطقه جاجرود در نهایت برای مدت ۲۴ ساعت در فضایی که از آن به عنوان قفس سگ یاد شده؛ زندانی می‌شوند.

این کارگران پس از 24 ساعت اقامت اجباری در محبس توسط کارفرما و عواملش به خوردو منتقل شده و سرانجام پس از یک صبح تا شب خیابان‌گردی به حالت سرگردان در منطقه کهریزک رها می‌شوند.

در ادامه خبر منتشر شده در مورد این حادثه اطلاعات خاصی نیست به غیر از آنکه پس از طرح شکایت و مراجعه ماموران پلیس به محل کارگاه مشخص می‌شود که کارفرما و عواملش متواری شده‌اند و از آن زمان تا لحظه انتشار این خبر ماموران انتظامی در جستجوی آنها هستند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------