تعرفه اینترنت کاهش یافت



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,اینترنت

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) می گوید، تعرفه های انتقال و دسترسی به ترافیک داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر ، هر کیلوبایت از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، ترافیک داخلی به جریان تبادل اطلاعات اینترنتی بین دو دستگاه متصل به اینترنت گفته می شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی رگولاتوری، صادق عباسی شاهکوه زمان اجرای این مصوبه را اول مرداد ماه امسال اعلام کرد.

به گفته وی، مصوبه های جلسه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه های پهنای باند اینترنت بین الملل زیرساخت، انتقال لایه 2 و 3 در شبکه زیرساخت و غیر زیرساخت و دسترسی ثابت و سیارابلاغ شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه ها در این بخش، بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر بویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، یادآورشد: با ابلاغ و اجرای مصوبه های جلسه 237 کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین 16 تا 30 درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار 20 درصد کاهش می یابد.

عباسی شاهکوه خاطرنشان کرد، تعرفه های انتقال و دسترسی به موازات اجرای مصوبه 214 کمیسیون مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده(IXP) در درگاه های بین المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده سازی الزام های شبکه ملی اطلاعات است، بازنگری شده است.

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی(IXP) زیرساخت های فیزیکی هستند که از طریق آن ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی می توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه های خود مبادله کرده و از این طریق ضمن ارتقای کیفیت سرویس های مختلف خود باعث کاهش هزینه ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری اعلام کرد: با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده (IXP)، با تغییر و ابلاغ تعرفه ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و براساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.

وی تعیین جایگاه شرکت زیرساخت در حوزه عمده فروشی پهنای باند و واگذاری خرده فروشی خدمات به سایر شرکت ها، ترغیب به فراهم کردن لایه 2 برای تضمین کیفیت انتها به انتها و تغییر گام به گام روش حجمی در سرویس ثابت به روش غیرحجمی را از رویکردهای موثر در تصویب و ابلاغ مصوبه های جلسه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، تلاش می شود با تفکیک محتوای داخلی از محتوای خارجی، محتوای تولید داخل ارزان تر ارایه شود.

محمود واعظی جداسازی محتوای داخلی از محتواهای خارجی را اقدام ارزنده ای دانسته که تلاش می شود آن را اجرا کرده و محتوای داخلی ارزشمند تر از محتوای خارجی باشد.

وی همچنین از تلاش برای کاهش قیمت پهنای باند داخلی خبر داده و افزوده بود پیگیر آن هستیم تا جایی که امکان دارد قیمت پهنای باند داخلی کاهش یابد تا شرکت های فعال در این بخش بتوانند از خدمت مناسبتر بهره مند شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------