تحصیل دانش‌آموزان غیردولتی در مدارس دولتی!



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  , مدارس

مدرسه دولتی بخشی از فضای خود را در اختیار مدرسه غیردولتی قرار داده است. این طرح جزو هیچکدام از طرح‌های حاشیه‌ساز خرید خدمات آموزشی علی‌اصغر فانی نبوده است.

  وزیر آموزش و پرورش در سال ۹۳ دو طرح را در قالب بسته‌های حمایتی اجرا کرد؛ طرح اول پر کردن ظرفیت خالی مدارس غیرانتفاعی از طریق ثبت‌نام حدود ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مدارس دولتی در  مدارس غیرانتفاعی با هزینه دولت و طرح دوم اجاره دادن ۹۰۰ مدرسه دولتی به مؤسسان مدارس غیرانتفاعی بود.

طرح دوم به واگذاری مدارس معروف شد و نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی سال ۹۳ واگذاری مدارس را تا پایان برنامه پنجم توسعه به بخش خصوصی ممنوع کردند.

نمایندگان مجلس شواری اسلامی دوره نهم، با خرید خدمات آموزشی از بخش غیردولتی موافق بودند اما با اجاره دادن مدارس دولتی به بخش خصوصی مخالفت کردند به همین دلیل واگذاری مدارس به بخش غیردولتی در سال ۹۳ تا پایان برنامه پنجم توسعه ممنوع شد.

اما اکنون یکی از مدارس دولتی در پایتخت نیمی از ساختمان خود را به مدرسه غیردولتی واگذار کرده است.

مدرسه‌ای واقع در منطقه ۱۹ بخشی از فضای خود را در اختیار مدرسه غیردولتی قرار داده؛ مدرسه غیردولتی که مجوز راه‌اندازی آن مربوط به سال ۹۴ است.

اجاره بخشی از مدارس دولتی به غیردولتی مطابق با هیچ‌کدام از طرح‌های حاشیه‌ساز فانی نبوده است.

در این ارتباط کارشناس مسئول مدارس غیردولتی منطقه ۱۹ می‌گوید: طبق قانون مدارس غیردولتی، خرید خدمات آموزشی صورت گرفته است و مؤسس این مدرسه را اجاره کرده است و اجاره خود را به خزانه دولت واریز می‌کند.

با پیگیری از مسئولان آموزش و پرورش برخی از آنان از این اقدام اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و برخی دیگر نیز پاسخ‌های مبهم می‌دهند و البته افرادی همچون مدیرکل مدارس غیردولتی نیز از پاسخ سر باز می‌زند و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۹ و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز پاسخ تلفن خود را نمی‌دهند.

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و به خبرنگار مهر می‌گوید: اطلاعی درباره اجاره مدرسه دولتی به غیردولتی ندارم و سازمان مدارس غیردولتی مطلع‌تر است.

همچنین در این ارتباط مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی به خبرنگار مهر می‌گوید: متاسفانه در هنرستان‌ها این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: البته در هر شرایطی این اتفاق نمی افتد ولی هنگامی که فضای خالی وجود داشته باشد و تعداد دانش‌آموز اندک باشد  بخشی از فضای خالی را اجاره می‌دهند.

گرد تاکید کرد: برای این کار باید نوسازی اجازه دهد اما معمولاً چنین روندی را نداریم.

اجاره بخشی از دبیرستان پسرانه به مدرسه غیردولتی نفعی برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت منطقه ۱۹ ندارد چراکه شهریه‌های مصوب آن بیش از ۴ میلیون برای دوره متوسطه اول است. تنها آنچه مشخص است، واگذاری بخشی از مدرسه دولتی است که به دلایل نامشخص تبدیل به یک مدرسه غیردولتی شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------