آسمانی صاف همراه با وزش باد در بیشتر استان ها/ روند کاهش دما



 اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی , هواشناسی

آﺧﺮﻳﻦ داده ﻫﺎی ﻫﻮاﺷﻨﺎسی ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﺗﺪاوم آﺳﻤﺎن ﺻﺎف در اﻛﺜﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ﺗﺤﻠﻴﻞ آﺧﺮﻳﻦ داده ﻫﺎی ﻫﻮاﺷﻨﺎسی ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﺗﺪاوم آﺳﻤﺎن ﺻﺎف در اﻛﺜﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر می ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ اﻳﻦ ﺣﺎل در ﺑﺮﺧﻲ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ارﺗﻔﺎﻋﺎت اﻟﺒﺮز ﻣﺮﻛﺰی و زاﮔﺮس ﻣﺮﻛﺰی در ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ اﻧﺘﻈﺎر اﻓﺰاﻳﺶ اﺑﺮ و اﺣﺘﻤﺎل رﮔﺒﺎر ﻣﻮﻗتی و ﭘﺮاﻛﻨﺪه در اﻳﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ می رود.

وزش ﺑﺎد در ﻧﻴﻤﻪ ﺷﺮقی ﻛﺸﻮر در ﺑﺮﺧﻲ ﺳﺎﻋﺎت در ﺳﻪ روز آﻳﻨﺪه ﺗﺪاوم ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. در روز دوﺷﻨﺒﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ وزش ﺑﺎد ﺷﺪﻳﺪ و اﻳﺠﺎد ﺗﻮده ﮔﺮدوﺧﺎك در ﺟﻨﻮب اﺳﺘﺎن ﺳﻤﻨﺎن و اﻧﺘﻘﺎل آن ﺑﻪ روی اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﻗﻢ، ﻣﺮﻛﺰی و ﺷﻤﺎل اﺻﻔﻬﺎن و ﺟﻨﻮب ﺗﻬﺮان ﻫﻮای اﻳﻦ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﻏﺒﺎر آﻟﻮد ﭘﻴﺶ ﺑﻴنی می ﺷﻮد. ﻛﻪ در ﺑﺮخی از ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻫﻤﺮاه ﺑﻪ وزش ﺑﺎد ﻧﻴﺰ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

***روند کاهش دما تا روز سه شنبه
محمداصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح وضعیت آب و هوای کشور گفت: عمده پدیده جوی در کشور ما باد نسبتاً شدید است که در منطقه زابل همراه با گردو خاک و طوفان شن است.

وی گفت: در هفته جاری تا روز سه شنبه روند کاهش دما را خواهیم داشت، ولی از روز سه شنبه به بعد دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

همچنین درمرز بین مازندران، تهران و البرز در ساعت های بعد از ظهر رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز شاهد پدیده رگبار خواهیم بود.


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------