یک فوریت طرح "کاهش اختیارات شهردار تهران" رأی نیاورد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی ,شهردار تهران

اعضای شورای شهر صبح امروز به یک فوریت طرح محدود کردن اختیارات شهردار تهران رأی ندادند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز یک فوریت طرح کاهش اختیارات شهردار تهران در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران بررسی شد و با اینکه 22 نفر از اعضای شورای شهر بررسی این طرح با قید یک فوریت را امضا کرده بودند اما به آن رای نداده و قرار شد این طرح به صورت عادی و نه با فوریت بررسی شود.

در طرح کاهش اختیارات شهردار تهران قرار بود اولا تمام اختیارات تفویض شده به شهردار تهران را به استناد مصوبات شورا در دوره‌های گذشته، کان لم یکن اعلام کنند و در ادامه شهردار تهران را ملزم به پاسخگو بودن در برابر شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی بالادست خود قرار دهد. در متن پیشنهادی این طرح یک فوریتی آمده است که شورای شهر به منظور افزایش بعد نظارتی خود و به استناد وظایف و اختیارات خود مندرج در قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 75 ،موضوع بند 14 ماده 71 اختیاراتی که به شهردار تهران تفویض کرده را باز پس گیرد.

به گزارش ایسنا، 22 عضو شورای شهر تهران، طرح محدود کردن اختیارات شهردار تهران که عمدتا در زمینه اختیارات مالی بود را امضا کردند اما در جلسه امروز اکثر اعضای شورای شهر به فوریت آن رای ندادند و این طرح بنا به قانون به صورت عادی به صحن شورای شهر برای بررسی آورده می‌شود.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------