جزئیات حذف دفترچه های درمان تأمین اجتماعی در تهران اعلام شد



 اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی جزئیات حذف پایلوت دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی در تهران را اعلام کرد.

محمدعلی همتی در گفت‌و گو با ایسنا، در توضیح جزئیات پایلوت کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه در تهران اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای استفاده کارت هوشمند درمان فراهم شده و این آمادگی را پیدا کرده‌ایم که بتدریج دفترچه های کاغذی را کنار بگذاریم.

وی افزود: البته این امر منوط به فراهم شدن شرایطی است که بتوانیم در آن نسخ را نیز به صورت الکترونیک بنویسیم. این طرح در استان یزد از سال گذشته به صورت پایلوت اجرا شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در راستای توسعه تدریجی این طرح، پایلوت کارت هوشمند درمان را از همین هفته در تهران آغاز می‌کنیم، گفت: فعلا و در ابتدای اجرا، تنها درمانگاه آزادی تأمین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد. وقتی بیمار وارد این مرکز می‌شود، کدملی خود را اعلام می‌کند و موقتا کارتی برای او صادر می‌شود که می‌تواند امور درمانی خود را توسط آن پیگیری کند.

همتی افزود: البته اگر فرد دفترچه هم به همراه داشته باشد کارهایش انجام می‌شود. درمانگاه توسط سیستم نرم افزاری به داروخانه و آزمایشگاه همان مرکز متصل است و وقتی به داروخانه برود دارویش آماده است و می‌تواند آن را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه بتدریج این امکان را در تمام مراکز درمانی سراسر کشور فراهم خواهیم کرد گفت: با توسعه این برنامه و استقرار کامل سیستم نرم افزاری درآینده همه مراکز و داروخانه‌های ما به یکدیگر متصل شده و دفترچه های بیمه فعلی حذف خواهند شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------