هشدار محیط زیست از آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,آبیاری مزارع

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب علاوه بر مشکلات زیست محیطی که ایجاد می‌کند تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.

به گزارش ایسنا، محمد حسین بازگیر  با اشاره به اینکه آبیاری مزارع با فاضلاب موجب آلوده شدن خاک و نیز آب‌های زیر زمینی می‌شود، گفت: این کار یک تخلف زیست محیطی جدی است و تمام مزارعی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند باید توسط سازمان جهاد کشاورزی مشخص شوند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: معاونت غذا و داروی سازمان بهداشت وظیفه‌ بررسی محصولات تولید شده غذایی را بر عهده دارد؛ اگر مواد غذایی تولید شده در مزارع و یا کارخانه‌ها آلوده باشند، وظیفه جلوگیری از توزیع آن در بین مردم را سازمان بهداشت بر عهده دارد.

بازگیر تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید مشکلات مربوط به بخش کشاورزی را با دقت بررسی کند تا از آسیب رسیدن به محیط زیست و سلامت مردم جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه متولی همه امور سازمان محیط زیست نیست، گفت: سازمان محیط زیست در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب جلساتی را با حضور اعضای شورا، جهاد کشاورزی، سازمان بهداشت و شرکت فاضلاب برگزار کرده است.

تأکید محیط زیست بر جداسازی مسیر فاضلاب‌های خانگی از کشاورزی

بازگیر ادامه داد: وزارت نیرو باید فاضلاب‌های خانگی را جمع آوری کرده و آنها را به سمت تصفیه خانه هدایت کند و مسیر فاضلاب‌های آب خانگی را از کشاورزی جدا کند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران اظهار کرد: اداره محیط زیست بر فاضلاب کارگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها نظارت دارد و با واحدهایی که فاضلاب خود را در محیط طبیعی رها می‌کنند بر اساس قانون برخورد می‌کند.
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------